Het vertrouwen versterken bij de consument én de dakdekker. Naamsbekendheid boosten en leads genereren. De campagne die we voor Derbigum ontwikkelden, had verschillende doelen, maar wilde toch vooral van de daken schreeuwen dat Derbigum top is.

 

Aandacht voor platte daken

Wie een plat dak wil leggen, kan zich geen beter materiaal wensen dan Derbigum. Met deze bitumen roofing ben je voor minstens 40 jaar op je gemak. Die sterke reputatie komt niet uit de lucht vallen: het merk bouwt al sinds de jaren ’60 aan de weg en kan behoorlijk indrukwekkende cijfers voorleggen: 1.500.000 gebouwen hebben een Derbigum dak, in België alleen. 30.000 daken worden elk jaar in België met Derbigum bedekt. 50.000 daken zijn ouder dan 30 jaar – en nog altijd in goede staat. Meer dan 3.000 dakdekkers gebruiken Derbigum. Maar om de aandacht voor het merk hoog te houden wilde de marktleider zich nadrukkelijker profileren bij de eindconsument. Bovendien zocht het naar een manier om de professionele installateur sterker aan zich te binden en meer leads voor dakdekkers te genereren. Helemaal ons terrein.

 

100% APPROOFED
campagne

Voor een bedrijf in de bouwsector is Batibouw traditioneel dé periode om met nieuws uit te pakken. Daarom werkten we in de aanloop naar de bouwbeurs een campagne uit die de troeven van Derbigum maximaal uitspeelde. Creatief en crossmediaal. Zo creëerden we het 100% APPROOFED label, dat de hoge kwaliteit en duurzaamheid van het product bevestigt. Het label komt op alle communicatie te staan, als extra eyecatcher. Daarnaast ontwikkelden we een conceptbeeld waarin Derbigum de consument een zorgeloze toekomst toewenst. Vallende sterren en al. Het beeld, dat we in onze fotostudio opnamen, zal als een rode draad door de campagne lopen.

Print, tv en online

En hoe krijgt de campagne de nodige aandacht van de doelgroepen? Daarvoor stelden we een crossmediaal mediaplan op. Redactionele reportages en advertenties in Livios en bannering op Livios.be. Advertenties in bouwmagazines. Folders voor Batibouw-bezoekers. Een intensieve brand awarenesscampagne van vier weken met tv-spots op VTM, Q2 en CAZ in Vlaanderen. Sponsoringspots rond het weerbericht op La Une, La Deux en AB3 in Wallonië (15 per dag!). We verzorgden sinds de start van Batibouw de volledige uitrol van de campagne naar de consument. De dakdekkers kregen ondertussen een infobrochure met een overzicht van wat Derbigum doet om hen in hun werk te ondersteunen. En dat is heel wat.