Influencer Marketing
Vind de juiste influencer om aandacht te genereren voor je merk en je doelgroepen te beïnvloeden voor conversie.
Influencers laten je merk leven
Influencers hebben een grote groep loyale volgers op de sociale media en kunnen je merk in de spotlights zetten met een review of originele tutorial. Door in hun Instagram story of Facebookposts de nadruk te leggen op beleving nemen ze jouw doelgroep mee in je verhaal. Dat doen ze op een geloofwaardige en effectieve manier. Zorg er wel voor dat je met de juiste influencer in zee gaat. Het imago van de influencer straalt nu eenmaal af op jouw bedrijf. Onze experts helpen je graag bij de selectie.
Maïkel legt je hier uit hoe influencer marketing je merk kan versterken.
Influencer marketing is in! Toch denken veel ondernemingen dat het werken met influencers niets voor hen is. In deze vlog bewijzen we je het tegendeel. We laten je zien dat influencers invloedrijke persoonlijkheden zijn die loyale volgers hebben op sociale media, zoals Nouria. Benieuwd naar haar verhaal?
Influencer marketing is een geloofwaardige en efficiënte vorm van marketing. Geen twijfel mogelijk. Influencers bereiken immers een publiek dat sowieso al geïnteresseerd is. Ze brengen je boodschap bovendien zo over dat je doelgroepen er zich makkelijk in herkennen.
In deze vlog legt Arnaud, Consumer Activation Manager van AEG, uit waarom de producent van elektrische huishoudtoestellen al jaren met influencers werkt om authentieke content te creëren.
Welke influencers zijn actief in jouw sector? Dat is de eerste vraag die je moet stellen vooraleer je influencers begint te selecteren. Maar er zijn nog enkele dingen waar je best rekening mee houdt.
De engagement rate, bijvoorbeeld. Meer nog dan het aantal volgers is dat een belangrijke en betrouwbare indicatie om te kijken of een influencer geschikt is om jouw merk te promoten.
In deze vlog legt Bart deroeck @roeckiesworld uit wat een goede engagement rate is.
Bestudeer, vergelijk en volg je buikgevoel. Is er een match tussen jouw merk en de influencer? Dan ben je good to go!
Maar hoe begin je aan een influencercampagne? Als je nog niet veel ervaring hebt met influencer marketing start je best klein. Zowel budgetair als in de keuze van de influencer, zegt Bénédicte van HRA pharma: ‘En evalueer en verbeter waar mogelijk, stap voor stap gedurende de campagne.’ Meten is weten.
Bescherm je merk en waarden, maar geef creativiteit ook de nodige vrijheid. Met andere woorden: sta open voor ideeën van influencers. Tenslotte zijn zij de experten in het creëren van authentieke content.
Heldere afspraken en een duidelijke communicatie zijn daarbij cruciaal. Liever geen regels, maar richtlijnen. Zo zorg je ervoor dat er een goeie connectie is tussen jouw merk en de influencer.
Influencer befitbeawesome laura praat over haar ervaringen bij het maken van content.
Werk samen met
de juiste influencers
Onze experten ondersteunen je de juiste influencers in te zetten om zo jouw doelgroep efficient én geloofwaardig te bereiken.
Je bereikt een relevanter publiek
De brand awareness die een influencer creëert, levert je een groter publiek op. En ook het juiste publiek: door je bedrijf te associëren met de meest geschikte influencer, mik je op mensen die meer willen weten en oprecht geïnteresseerd zijn in jouw producten of diensten. Kortom, je bereikt de doelgroepen die jij wil converteren.
Laat je inspireren
Enkele cases
Welke kanalen activeren we
in jouw marketingmix?
Dat hangt af van je doelstellingen. Er bestaat geen standaard 'power up your brand' formule. We bekijken samen hoe je jouw boodschap het best verpakt en via welke kanalen je je doelgroep inpakt.