Optimaliseer je mediastrategie

Met het ontwikkelen van een creatief concept, een flitsende video of wow-website heb je de aandacht van je doelgroepen nog niet te pakken. Als je gehoord, gezien en gevonden wil worden, moet je adverteren. En dan is een goed geplande mediastrategie onmisbaar. Wij helpen je de juiste media te selecteren voor een optimaal bereik en meer impact.

Mediamix op maat

Het medialandschap is ongelofelijk divers en boeiend. Je hebt zoveel mogelijkheden om je boodschap te verspreiden, en er komen er steeds nieuwe bij. Naast printmedia, outdoor, radio en televisie bieden vooral de digitale en sociale media interessante opportuniteiten. Welke mix bij jouw doelgroepen het meest in de smaak valt? Dat zoeken onze mediaplanners voor jou uit.

Een strak mediaplan

Mediaplanning is precisiewerk. Onze media-experts kijken dan ook naar wat je op welk moment wil communiceren. Ze stemmen de mediaselectie af op je boodschap, doelgroep en budget. Ze kijken daarbij naar hoeveel GRP’s je nodig hebt voor een optimaal bereik en berekenen met welke OTS (Opportunity To See) je campagne het meest in het oog springt. Op de socials en in de andere media. Strak plan!

Televisie op alle schermen

Heeft televisie een toekomst? Brengt adverteren met tv-spots iets op? Zeker weten! Het lineaire (live) tv-kijken is dan misschien op zijn terugweg, andere vormen van televisiekijken boomen. Streamingdiensten, tv on demand, online video. We blijven verslingerd aan het scherm(pje). Het is dus een kwestie van je commercial via de juiste tv-kanalen naar je kijkers te loodsen. Al gehoord van targeted tv?

Gehoord op de radio

Net zoals televisie blijft ook radio een immens populair medium om doelgroepen te triggeren. Afhankelijk van het profiel van de zender en het luisterbereik kiezen we de advertentieformule waarmee jouw spotje het meest kans maakt om gehoord te worden. Op de klassieke radiozenders én op digitale platformen zoals Spotify of Deezer.

Out of home advertising

Je doelgroepen zijn overal. Ze werken en winkelen, rijden rond met de auto, de fiets of het openbaar vervoer. Waarom hen dan niet onderweg aanspreken? Met out of home advertising trek je buitenshuis de aandacht. Billboards, digitale schermen, affiches in bushokjes (abribus) of op bussen en trams. Als je je boodschap creatieve verpakt is stopping power verzekerd. Onze mediaspecialisten tonen je graag hoe je dat efficiënt aanpakt.

Laat je inspireren

Enkele cases

Welke kanalen activeren we
in jouw marketingmix?

Dat hangt af van je doelstellingen. Er bestaat geen standaard 'power up your brand' formule. We bekijken samen hoe je jouw boodschap het best verpakt en via welke kanalen je je doelgroep inpakt.

Contacteer onze experten