Hoe maak je een merk top of mind en laat je de sales knallen? Voor snoepfabrikant Lutti deden we het met een mix van een leuke tv-campagne rond The Masked Singer, een goed getimede actie, een pop-up webshop en een onweerstaanbare always-on strategie. Proeven?

Sponsorspotjes vergroten merkbekendheid op tv

Timing is alles. Een lekker tv-programma als The Masked Singer dat massaal veel kijkers trok met zingende ‘monsters’ bood ons een unieke kans om de naamsbekendheid en visibiliteit van Lutti te vergroten. We gaven het bestaande tv-spotje met de Lutti monstertjes daarom een twist en programmeerden het als sponsorspotje in primetime rond het kijkcijferkanon.
 

In Vlaanderen was het spotje te zien op VTM. In Wallonië op TF1. De Franse zender die The Masked Singer bij onze zuiderburen organiseerde, is ook populair in Franstalig België. De spotjes op TF1 waren daarbij alleen zichtbaar voor een Belgisch publiek. Frankrijk was tenslotte niet onze doelmarkt.

Always-on campagne ontmaskert Lutti monstertjes

Naar aanleiding van de sponsoring van The Masked Singer staken we  ook onze always-on onlinemarketingcampagne tijdelijk in een nieuw kleedje. De campagne levert Lutti het jaar rond likes en volgers op via Instagram, Facebook en TikTok. Onze digital marketeers speelden nu met hun postjes en stories gevat in op wat er in de populaire tv-show gebeurde. ‘Ontmasker jouw Lutti monstertje’ werd dé teasende boodschap waarmee we life 10 weken lang extra luttiful maakten op de socials.

Op=op actie in pop-up webshop boost snoepverkoop

Om maximaal te profiteren van de verhoogde media-aandacht tijdens The Masked Singer, lanceerden we op hetzelfde moment een originele promotieactie: wie een snoeppakket bestelde in de nieuwe Lutti webshop kreeg er een ‘limited edition’ snoepkom bij. De pop-upwebshop was supergebruiksvriendelijk. Gewoon één van de drie snoepkommen kiezen (small, medium of large), het aantal ingeven, alles in het winkelmandje droppen en afrekenen via de beveiligde betalingsmodule. Snoepsimpel!

D'M&S - Lutti
D'M&S - Lutti

Online marketing en remarketing vergroten traffic

Voor de lancering van de snoepkomactie en om de traffic naar de webshop te boosten, plaatsten we een promobanner op de homepage van Lutti.be en zetten we de socialemediakanalen van Lutti op scherp. Onze online marketeers maakten sfeervolle postjes en productcarrousels op Instagram en Facebook die de Lutti snoepkom promootten als onmisbaar voor een gezellige tv-avond. Wie zich niet meteen liet verleiden tot het kopen van een snoepkom probeerden we via een remarketingcampagne toch te overtuigen. 

En het resultaat? Sold out!

De promotie van de actie op de sociale media en de extra branding rond The Masked Singer lokten massaal veel Lutti lovers naar de webshop. Het succes was zo overweldigend dat de eerste snoepkommen in geen tijd uitverkocht waren en de remarketingcampagne stopgezet werd. Maar niet getreurd. Wie zijn e-mailadres achterliet in de online shop, zal snel ondervinden dat er nog meer Lutti lekkers aankomt. Wordt dus vervolgd.

D'M&S - Lutti