De kracht van pers

Je hebt iets te vertellen: je lanceert een nieuw product of breidt uit en zoekt nieuwe medewerkers; je wil je naamsbekendheid versterken of een evenement in de kijker zetten. Door er een goed verhaal rond te maken, één dat je doelgroepen écht interesseert, kan je mensen naar jou doen luisteren. Dat is de kracht van content marketing.

Sterke content = meer aandacht

Aandacht. Daar draait het om. Jij wil je doelgroepen bereiken en overtuigen om voor jouw merk, product of bedrijf te kiezen. Sterke content kan je helpen die aandacht te krijgen. Verspreid via het juiste medium en op het juiste moment haal je met content marketing zo het gewenste rendement.

Efficiënt aandacht genereren in de media

Een persconferentie is een vast onderdeel van een persplan of persstrategie. Zeker als je belangrijk nieuws te melden hebt, is zo’n bijeenkomst organiseren een must-do. Je kan dan immers meteen de juiste selectie van journalisten en media samenbrengen en hen, uit de eerste hand, de juiste informatie meegeven.

Waarom een persconferentie organiseren?

Soms volstaat het een persbericht de wereld in te sturen als je iets wil aankondigen. Je maakt je perslijsten op, schrijft een persbericht en zorgt ervoor dat er iemand ter beschikking staat om vragen van journalisten te beantwoorden. Maar voor groter nieuws zoals de aankondiging van een evenement, de opening van een nieuwe vestiging of een andere belangrijke gebeurtenis, is een persconferentie organiseren een betere optie.

Onze aanpak

We leiden je persconferentie van A tot Z in goede banen. Organiseer je een evenement en wil je de pers daarop uitnodigen? Ook dan zorgen we ervoor dat de journalisten correct worden opgevangen en hun werk in de beste omstandigheden kunnen uitvoeren.

Dat vertellen we je graag in een persoonlijk gesprek.

Laat je inspireren

Enkele cases

Welke kanalen activeren we
in jouw marketingmix?

Dat hangt af van je doelstellingen. Er bestaat geen standaard 'power up your brand' formule. We bekijken samen hoe je jouw boodschap het best verpakt en via welke kanalen je je doelgroep inpakt.

Contacteer onze experten