In het kader van de energietransitie wil Gabriëls zich sterker profileren als pionier in een markt in beweging. Om zijn leidende rol in België als duurzame brandstofleverancier en aanbieder van laadpalen in de verf te zetten, timmeren onze teams nu al een tijdje mee aan de weg vooruit. Een update.

Strategisch bouwen aan duurzaam imago

Gabriëls vroeg ons enkele jaren geleden mee na te denken over hoe we zijn naam van energiepionier konden helpen versterken en nadrukkelijker zijn leadership op het vlak van duurzame (elektrische) mobiliteit claimen. We werkten daarop een marcomstrategie uit die gealigneerd was met de bedrijfsstrategie: een netwerk uitbouwen van tank- en laadstations op goed bereikbare locaties in Vlaanderen waar klanten tegen betaalbare prijzen kunnen laden en tanken. Op basis van de brand promise ‘We keep you going’ en de tagline ‘All the way’ ontwikkelden we een campagne die het imago van Gabriëls als een dynamische en vooruitstrevende wegbereider moest ondersteunen en bekendmaken bij een breed publiek.

Pionier in de pers

De campagne, gedragen door een reeks opgemerkte conceptbeelden, was het startschot van een communicatiewave waarin de uitbreiding en verduurzaming van het lokale netwerk van Gabriëls tank- en laadstations centraal staat. Elke opening van een nieuw of vernieuwd station grijpen we aan om de voortrekkersrol van Gabriëls te promoten. Met persconferenties, persberichten en andere perstools (website, foto’s, video’s, ...) manoevreren we zo de brandstofleverancier gezwind in het oog van de lokale en nationale media. Het leverde Gabriëls al een pak free publicity op. En we zijn nog maar halfweg…

Van video en online marketing tot website

Sustainable marketing draait om het creëren van kwalitatieve content om doelgroepen te overtuigen van je duurzaamheidsinspanningen. Voor Gabriëls trokken we daarom de lijn van de campagne en de persacties consequent door in de rest van de communicatie. Offline en online. Enkele voorbeelden? We filmden een leadership video waarin bedrijfsleider Ignace Gabriëls de visie en strategie van de groep helder uiteenzet. Een handige format om een complex verhaal in enkele minuten te delen met de pers en andere stakeholders.

The reel deal

De video zal te zien zijn op de website – die momenteel een UX- en contentupdate krijgt – en in kortere reels op de sociale media. Die bouwen we op rond concrete antwoorden op actuele vragen over elektrisch laden. En waar stopt het? In 2026… tegen dan wil Gabriëls een 30-tal full energy stations operationeel hebben. Vandaag zit het aan nummer 14. We blijven dus nog wel even bouwen aan de weg.