Wil je de interactie met je doelgroepen vergroten? De brand awareness boosten? Je producten showen? Conversies genereren? Dan is social media advertising the way to go. Via de socials verspreid je heel gericht de juiste boodschap naar het juiste publiek en wij helpen je daar graag mee. Let’s go!

First things first

Bepaal je doelgroep

Om maximale impact te genereren met je advertenties op de socials, moet je eerst weten tot wie je je wil richten. Een grondige doelgroepbepaling naar locatie, leeftijd, geslacht, interesses, … is daarom een must. Deze oefening maken we per socialemediakanaal, want elk platform beschikt over verschillende specifieke targeting opties. Wist je bv. dat Pinterest vooral vrouwen aanspreekt en het grootste deel van de Snapchat-gebruikers mannen zijn tussen de 18 en 24 jaar?

Verhoog je impact met

De juiste content en tools

Je kent je doelgroep? Great. Maar weet je ook wat je wil zeggen? Vaak zitten mensen, ook al houden ze van je merk, niet te wachten op jouw advertenties. Je moet dus extra je best doen om hun aandacht te trekken én die te behouden. Pas als je boodschap bepaald is, kan je beginnen nadenken over de vorm. Hoe laat je de content los op je doelpubliek? Welke tools zet je in? Een video, linkpost, carrousel, reel, TikTok …? Keuze genoeg, maar wel afhankelijk van de kanalen die je selecteert.

Van Facebook tot Twitch

Kies je kanaal

Socialemediakanalen zijn er in overvloed. Maar dit wil – gelukkig – niet zeggen dat je ook op élk kanaal aanwezig moet zijn. Kies er die uit waar je doelgroep zit en je boodschap de meeste impact heeft. Elk kanaal heeft tenslotte z’n eigen karakter, publiek, tone of voice en do’s & don’ts. LinkedIn is Facebook niet en zeker geen Pinterest. Te commerciële video’s zijn not done op TikTok of Instagram Reels. En vergeet ook niet dat je kan adverteren op WhatsApp, Snapchat, het #1 streaming platfom Twitch en het vooral bij gamers populaire Discord.

Zie je door de bomen het bos niet meer? No worries, onze online marketeers weten perfect wat werkt op welk kanaal.

Blijf je leads volgen

met remarketing

Personen die je website, bepaalde productpagina’s of het contactformulier hebben geraadpleegd, zijn wellicht geïnteresseerd in jouw aanbod. Maar hoe identificeer je die potentiële leads (zeker als straks de cookies verdwijnen)? Met anonymous tracking tools maken we websitebezoekers zichtbaar en verzamelen we waardevolle bedrijfsinformatie voor je sales én om gerichte remarketing campagnes op te zetten. Denk aan bannering op andere sites om leads te verleiden tot een herhaalbezoek en conversie. Een aanrader als je wil scoren met je social media advertising plan!

Benieuwd hoe we met social media advertising en een aangepaste content strategie je kunnen helpen je bedrijf, merk of producten top of mind te krijgen bij je doelgroepen? We luisteren…

We verhogen je brand awareness met social media marketing

 

Welke kanalen activeren we
in jouw marketingmix?

Dat hangt af van je doelstellingen. Er bestaat geen standaard 'power up your brand' formule. We bekijken samen hoe je jouw boodschap het best verpakt en via welke kanalen je je doelgroep inpakt.

Contacteer onze experten