Chocolade Jacques verleidt op
radio en online
Meer mensen voor je merk winnen? Jezelf een dynamisch imago aanmeten om ook bij een nieuwe generatie consumenten in de smaak te vallen? Daar zetten we graag onze tanden in. Dat weet nu ook Chocolade Jacques.
Wie lust er wat?
Chocolade Jacques behoeft geen introductie bij chocoladeliefhebbers. De Belgische chocolatier heeft een trouwe klantenbasis en geniet al jaren een sterke reputatie. Het is een kwaliteitsmerk met een uitstekende naamsbekendheid. Om dat zo te houden en een nieuwe generatie chocolate lovers te verleiden, verlegden we de focus in de communicatie naar sociale media.
Radio wekt de aandacht op bij de juiste doelgroepen
De impact van radio? Met een uitgekiend mediaplan, een goed getimede programmatie op zenders met het juiste luisterprofiel en… een creatieve spot bereik en activeer je moeiteloos je publiek.
Voor Chocolade Jacques – nooit eerder op de radio te horen – bedachten we een nationale campagne die puur genot uitstraalt. De spotjes in de ochtendblokken, het ontbijtmoment, en de keuze voor een brede mix van ‘jongere’ en ‘oudere’ zenders (van StuBru tot Nostalgie en van Classic21 tot NRJ) leverden alvast de nodige ooh’s en ah’s op. En: ze trokken een pak bezoekers naar de website en de winkel.
Luister hier naar de radiospots
Online marketing vergroot de kans op conversie
Om de traffic naar de site en de vraag in de winkel te verhogen, combineerden we de radiocampagne met een stevige portie online marketing. Op heromomenten activeerden onze content creators YouTube en plaatsten ze posts op Instagram en Facebook, mooi in lijn met het ‘ooh Jacques’-spotje. Daarnaast hielden always on posts en display ads rond Valentijn, de Krokusvakantie of Complimentendag het merk doorlopend top of mind. Leuke video’s wisselden we af met carrousels en andere formaten. Promoposts zetten ten slotte een specifiek product in de kijker. Het perfecte tussendoortje om de verkoop een duwtje in de rug te geven.
What’s next, ooh Jacques?
De radio- en onlinemarketingcampagne misten hun effect niet en zullen ook de komende maanden nog vele chocoladeliefhebbers verleiden met onweerstaanbare, kraakheldere en oorstrelende communicatie. Enjoy!