Overslaan en naar de inhoud gaan
logo logo
  • About us
  • Expertises

    Insights

    • Market & competition
    • Customer audits
    • Branding & messaging
    • Channels & impact

    Vision

    • Go-to-market strategie
    • Merkstrategie
    • PR & Persstrategie
    • Communicatiestrategie
    • Consultancy on site
    • Citymarketing
    • Sportmarketing
    • Publieke sector

    Creative

    • Contentproductie
    • Design & packaging
    • Video & motion
    • Branding & concepting
    • Copywriting

    Digital

    • Performance marketing
    • Cloud, Data & Integration
    • Digitale platformen

    Live

    • Corporate events
    • Standenbouw
    • Incentives
    • Congressen & Seminaries
    • Beurzen
    • Roadshow
    • Product launches
    • Hybride events
  • Cases
  • Clients
  • 1 Blog
  • 4 Talents
  • Contact
  • en
  • nl
  • fr

Chocolade Jacques verleidt op
radio en online

Meer mensen voor je merk winnen? Jezelf een dynamisch imago aanmeten om ook bij een nieuwe generatie consumenten in de smaak te vallen? Daar zetten we graag onze tanden in. Dat weet nu ook Chocolade Jacques.

Client
Chocolade Jacques
Market
Marketing challenges
Brand & Communication Strategy
Services
Above the line, Branding & Campaigns, Social media advertising

Wie lust er wat?

Chocolade Jacques behoeft geen introductie bij chocoladeliefhebbers. De Belgische chocolatier heeft een trouwe klantenbasis en geniet al jaren een sterke reputatie. Het is een kwaliteitsmerk met een uitstekende naamsbekendheid. Om dat zo te houden en een nieuwe generatie chocolate lovers te verleiden, verlegden we de focus in de communicatie naar sociale media. 

Radio wekt de aandacht op bij de juiste doelgroepen

De impact van radio? Met een uitgekiend mediaplan, een goed getimede programmatie op zenders met het juiste luisterprofiel en… een creatieve spot bereik en activeer je moeiteloos je publiek.  

Voor Chocolade Jacques – nooit eerder op de radio te horen – bedachten we een nationale campagne die puur genot uitstraalt. De spotjes in de ochtendblokken, het ontbijtmoment, en de keuze voor een brede mix van ‘jongere’ en ‘oudere’ zenders (van StuBru tot Nostalgie en van Classic21 tot NRJ) leverden alvast de nodige ooh’s en ah’s op. En: ze trokken een pak bezoekers naar de website en de winkel. 

Luister hier naar de radiospots

Online marketing vergroot de kans op conversie

Om de traffic naar de site en de vraag in de winkel te verhogen, combineerden we de radiocampagne met een stevige portie online marketing. Op heromomenten activeerden onze content creators YouTube en plaatsten ze posts op Instagram en Facebook, mooi in lijn met het ‘ooh Jacques’-spotje. Daarnaast hielden always on posts en display ads rond Valentijn, de Krokusvakantie of Complimentendag het merk doorlopend top of mind. Leuke video’s wisselden we af met carrousels en andere formaten. Promoposts zetten ten slotte een specifiek product in de kijker. Het perfecte tussendoortje om de verkoop een duwtje in de rug te geven.  

What’s next, ooh Jacques?

De radio- en onlinemarketingcampagne misten hun effect niet en zullen ook de komende maanden nog vele chocoladeliefhebbers verleiden met onweerstaanbare, kraakheldere en oorstrelende communicatie. Enjoy! 

Ook crossmediaal communiceren en leads genereren? Contacteer ons.
Stuur een e-mailBel ons

Brugge

Vaartdijkstraat 19 D, 8200 Brugge | GPS: Z1 Ten Briele +32 (0)50 40 20 00

Antwerpen

Van de Wervestraat 20/ bus 102, 2060 Antwerpen +32(0)3 349 26 20

Brussel

Havenlaan 86c, B16, 1000 Brussel +32 (0)2 512 72 00

Utrecht

De Staat, Papendorpseweg 75, 3528 BJ Utrecht, Nederland +31 (0)347 23 70 05

Rijsel

10, Rue Michel Servet, 59000 Rijsel, Frankrijk

D'M&S Update

Laat je inspireren

  • Insights
    • Market & competition
    • Audits clients
    • Branding & messaging
    • Channels & impact
  • Vision
    • Go-to-market strategie
    • Merkstrategie
    • Communicatiestrategie
    • PR & Persstrategie
    • Consultancy
    • Citymarketing
    • Sportmarketing
    • Publieke sector
  • Creative
    • Contentproductie
    • Design & packaging
    • Video & motion
    • Copywriting
    • Branding & concepting
  • Digital
    • Performance marketing
    • Digitale platformen
    • Cloud, Data & Integration
  • Live
    • Standenbouw
    • Roadshow
    • Incentives
    • Congressen & Seminaries
    • Beurzen
    • Product launches
    • Corporate events
    • Hybride events
  • Google partner
  • LinkedIn Fundamentals Certified
  • Mailchimp Pro partner
  • Meta
  • TikTok academy: Small business
  • Webmecanik
  • MACP
  • Erkend Printmedia stagebedrijf
  • Febelgra
  • Feweb
  • JEP
  • ACC
LinkedIn Facebook Instagram
  • ©2025 D'M&S, All rights reserved
  • Disclaimer
  • Cookieverklaring
  • Privacy policy
Bridger
  • Location
  • Mail
  • Phone
  • About us
  • Expertises

    Insights

    • Market & competition
    • Customer audits
    • Branding & messaging
    • Channels & impact

    Vision

    • Go-to-market strategie
    • Merkstrategie
    • PR & Persstrategie
    • Communicatiestrategie
    • Consultancy on site
    • Citymarketing
    • Sportmarketing
    • Publieke sector

    Creative

    • Contentproductie
    • Design & packaging
    • Video & motion
    • Branding & concepting
    • Copywriting

    Digital

    • Performance marketing
    • Cloud, Data & Integration
    • Digitale platformen

    Live

    • Corporate events
    • Standenbouw
    • Incentives
    • Congressen & Seminaries
    • Beurzen
    • Roadshow
    • Product launches
    • Hybride events
  • Cases
  • Clients
  • 1 Blog
  • 4 Talents
  • Contact