Al jaren is Bridger, tot voor kort nog ‘People for Projects’, een bruggenbouwer tussen talent en organisatie. Meer dan ooit wil het die waarde doortrekken doorheen het volledige merkimago. Een rebranding drong zich op, waarbij wij maar al te graag architect waren.

Complete make-over

Bridger is een gewaardeerde Belgische staffing specialist voor diverse sectoren. De arbeidsmarkt veranderde de afgelopen jaren enorm, met toename van flexibiliteit, maar ook door steeds schaarsere profielen. Om de nieuwe uitdagingen het hoofd te bieden besloot Bridger een nieuwe en moderne brug te bouwen. Met een nieuwe naam én een vernieuwde huisstijl.

Reinvented brand identity

Na grondige brainstorming kwamen onze interne aannemers alvast met een duidelijke nieuwe naam naar buiten. Met klemtoon op de connectie tussen expert en bedrijf en de eigen verworven waarde als bruggenbouwer was ‘Bridger – connecting people & projects’ geboren. Een solide naam met betrouwbare weerklank. Dankzij de vernieuwde huisstijl, met verfrissende kleuren en nieuwe accenten, was de complete make-over een feit.

All-in-one website

Nieuwe identiteit, nieuwe website. Zowel visueel als inhoudelijk. De website werd volledig getransformeerd met waardevolle content die niet alleen de expertise van Bridger benadrukt, maar ook de unieke voordelen voor zowel kandidaat als bedrijf. Een nieuwe video verwelkomt de bezoeker, de user experience werd drastisch verbeterd, de vacaturesite, met focus op de zoekfunctie, kreeg een upgrade en de klant zelf kreeg daar een gebruiksvriendelijk beheersysteem bovenop.

Let’s connect

Bij Bridger staat connecting centraal. En dus ook de connectie met de eigen doelgroep. Op de website verschijnen blogs om de bezoeker mee te nemen in het eigen verhaal en het LinkedIn-account kreeg een flinke opwaardering. Connecting Bridger & audience? Let’s go.

Consistente storytelling

De nieuwe identiteit werd doorgetrokken in alle communicatietools. Om een correct en consistent gebruik van de nieuwe huisstijl te garanderen, legden we alle regels vast in het nieuwe brandbook. Deze werden toegepast op o.a. visitekaartjes, briefpapier en andere tools.

Imagoboost

En wat leverde onze rebranding op? Met de eigentijdse identiteit is de brand image van Bridger helemaal up-to-date. Het toegenomen verkeer naar de website op korte tijd bewijst dat de aanpak werkt. Bridger is helemaal klaar voor de toekomst. Wordt vervolgd!