Belangrijke strategische beslissingen vereisen een heldere en uniforme communicatie. Veranderingen in bedrijven roepen immers altijd vragen op, intern en extern. Voor de overname van Robberechts door Pami gingen onze reputation managers die uitdaging aan. 

Consistente communicatie

Pami en Robberechts zijn twee toonaangevende spelers in de sector van kantoormeubilair in de Benelux. Eind vorig jaar beslisten ze om de krachten te bundelen met het oog op het versterken van hun marktpositie en verdere schaalvergroting. De beslissing vroeg echter om de nodige duiding bij de gevolgen van de fusie voor medewerkers, klanten, leveranciers en andere stakeholders. Onze communicatiespecialisten gingen mee rond de tafel zitten en stelden na enkele voorbereidende gesprekken een plan van aanpak op om het verhaal correct en eenduidig te helpen verspreiden.

Gesegmenteerde mailflow

Ons plan voorzag in een gesegmenteerde mailflow waarbij elke doelgroep persoonlijk op de hoogte werd gebracht van de fusie en de impact die deze zou hebben op hun relatie met Pami en/of Robberechts. In de mails belichtten we in alle openheid elke kant van het groeiverhaal en benadrukten we dat ze voor meer informatie altijd bij hun contactpersonen of leidinggevenden terechtkonden. Voor de medewerkers werd er bovendien verwezen naar een infomoment dat nog zou volgen. Pas nadat alle directe betrokkenen geïnformeerd waren, stelden we ook een persbericht op. Dat werd uitgestuurd naar de financieel-economische en de vakpers, met onder andere een bezoek van Trends Kanaal Z en een mooie reportage als resultaat. Zo was iedereen mee en konden Pami en Robberechts er gerust in zijn dat alle communicatie op dezelfde lijn zat. Opdracht geslaagd!