Hoe organiseer je een productlancering, congres of ander zakelijk evenement als je je publiek moeilijk ter plaatse krijgt? Hoe hou je contact met klanten en stakeholders als ze niet fysiek aanwezig kunnen zijn op jouw event? Een hybride event biedt de oplossing.
Bekijk meteen ook onze vlog en ontdek wat hybride events zo attractief maakt!
Een hybride event is een online event, of een fysiek evenement dat ook online te volgen is. In een digitale wereld is zo’n langeafstandsevenement een aantrekkelijk alternatief voor een klassiek live event. De technologie is er en met een ervaren hybride eventpartner biedt het je heel wat voordelen.
Bij een hybride event ‘delokaliseer’ je je event. Je organiseert op 1 locatie een debat, productlancering, webinar… voor een beperkt publiek en zorgt ervoor dat het event lokaal te volgen is. Op kantoor, bij je medewerkers thuis, bij klanten in binnen- en buitenland. Dat doe je via live streaming op een online kanaal of digitaal platform. Door alles op te nemen en te delen via je social kanalen genereer je zelfs nog meer views (en leads).
Net als bij een klassiek evenement is beleving cruciaal voor het succes van je hybride event. Het moet de aandacht trekken, informeren en inspireren. Hoe je dat doet?
Hoe pak je een hybride event technisch aan? Vanuit onze ervaring is een goede omkadering alles: onze professionele studio is ideaal voor opnames, maar we kunnen ook een set bij jou ter plaatse bouwen. Belichting, geluid en de mogelijkheid om verschillende camera’s in te zetten voor een dynamische beeldvoering zijn daarbij de belangrijkste aandachtspunten. Naast een goede netwerkverbinding natuurlijk. Je wil toch ook dat je publiek je scherp en zonder hapering ziet en hoort?
Hebben we je hier kunnen inspireren met onze live stories? Wil je weten met welke tools we jouw verhaal naar je doelgroepen kunnen brengen om hen een boeiende belevenis te bezorgen? Dan moeten we elkaar dringend eens live ontmoeten...