Hybride Events
Een hybride event is de oplossing voor een productlancering, congres of zakelijk evenement wanneer je publiek niet fysiek aanwezig kan zijn.
Wat is een hybride event?
Een hybride event is een online event, of een fysiek evenement dat ook online te volgen is. In een digitale wereld is zo’n langeafstandsevenement een aantrekkelijk alternatief voor een klassiek live event. De technologie is er en met een ervaren hybride eventpartner biedt het je heel wat voordelen.
- Je hoeft niet iedereen op één locatie samen te brengen.
- Je houdt het aantal verplaatsingen beperkt.
- Je onderhoudt je lokale netwerk vanop afstand.
- Je bereikt een groter publiek door je event online te delen.
- Je versterkt de betrokkenheid met je doelgroepen.
Bereik een groter publiek
Bij een hybride event ‘delokaliseer’ je je event. Je organiseert op 1 locatie een debat, productlancering, webinar… voor een beperkt publiek en zorgt ervoor dat het event lokaal te volgen is. Op kantoor, bij je medewerkers thuis, bij klanten in binnen- en buitenland. Dat doe je via live streaming op een online kanaal of digitaal platform. Door alles op te nemen en te delen via je social kanalen genereer je zelfs nog meer views (en leads).
Meer dan een livestream
Net als bij een klassiek evenement is beleving cruciaal voor het succes van je hybride event. Het moet de aandacht trekken, informeren en inspireren. Hoe je dat doet?
- Stel een boeiend programma samen.
- Engageer een professionele moderator/presentator.
- Wissel ‘statische’ content af met video.
- Beperk je digitale ‘zendtijd’ tot 1 à 2 uur, max.
- Zoek interactie met je publiek via polling, live chat en een Q&A.
- Verzorg de communicatie rond je hybride event (aankondiging, uitnodiging, opvolging).
Technologie is alles
Hoe pak je een hybride event technisch aan? Vanuit onze ervaring is een goede omkadering alles: onze professionele studio is ideaal voor opnames, maar we kunnen ook een set bij jou ter plaatse bouwen. Belichting, geluid en de mogelijkheid om verschillende camera’s in te zetten voor een dynamische beeldvoering zijn daarbij de belangrijkste aandachtspunten. Naast een goede netwerkverbinding natuurlijk. Je wil toch ook dat je publiek je scherp en zonder hapering ziet en hoort?
Laat je inspireren
Enkele cases
Welke live tools passen
in jouw marketingmix?
Hebben we je hier kunnen inspireren met onze live stories? Wil je weten met welke tools we jouw verhaal naar je doelgroepen kunnen brengen om hen een boeiende belevenis te bezorgen? Dan moeten we elkaar dringend eens live ontmoeten...