Hoe connecteren met je doelgroepen als fysieke bijeenkomsten niet of moeilijk te organiseren zijn? ABB kiest voor hybride events. Zo organiseerden we voor de specialist in elektrisch installatiemateriaal de voorbije maanden met succes een reeks webinars. Live vanuit onze studio.

Een studio voor digitale events

ABB wil installateurs op de hoogte houden van wat er beweegt op het vlak van elektrische technieken. Dat doet het sinds enkele maanden via webinars. Door corona waren fysieke evenementen immers uitgesloten. Digitale events die makkelijk vanop afstand te volgen zijn, waren dan ook de ideale oplossing. De opnames vonden plaats in onze studio in Brugge.

Online communicatie genereert hoge respons

Om de installateurs te informeren over (en warm te maken voor) de webinars namen we ook de eventcommunicatie voor onze rekening. Digitale uitnodigingen en herinnerings- en bedankingsmails gingen op het juiste moment de deur uit en genereerden een positieve respons.

Registreren op een online platform

Alle inschrijvingen voor de webinars worden online gecentraliseerd. Daartoe ontwikkelden we een digitaal registratieplatform waar deelnemers zich kunnen melden als ze een webinar willen volgen. Wie de uitzending gemist heeft, kan er bovendien later terecht om alles te (her)bekijken.