Rockfon
Marktleider in zachtminerale plafondoplossingen

Rockfon is marktleider in zachtminerale plafondoplossingen. Het is een onderdeel van Rockwool International, de grootste producent van steenwol ter wereld. Rockfon is al meer dan 35 jaar actief in de Benelux en ontwikkelt innovatieve plafondoplossingen die bijdragen aan comfortabele woon-, werk- en leefomstandigheden in elk gebouw.

Dedicated content naar architecten. Via de juiste kanalen op het juiste tijdstip.

Rockfon content in Scandinavië

Rockfon voerde in Scandinavië een campagne rond zijn akoestische plafondpanelen voor kantoren. Om extra awareness te creëren bij de doelgroep van architecten en traffic naar de website te genereren, zette ons online team een ondersteunende contentstrategie op in vier talen. Gedurende 4 maanden postten we aantrekkelijke interieurfoto’s met passende copy op Facebook, Instagram en LinkedIn. Met resultaat, we slaagden erin de website een boost te geven dankzij deze ‘The Perfect Office’-campagne.

Na 3 geslaagde edities van de Smart Cup kan Rockfon al tevreden terugblikken.
De Smart Cup kadert in de Smart@Work-campagne waarmee Rockfon zijn installateurs 'slimmer' wil maken.
Tijdens de Smart Cup was de Rockfon branding natuurlijk duidelijk zichtbaar. Merkbekendheid genereren was evenwel niet het eerste doel. Meer goodwill creëren en de loyalty bij de professionele doelgroep aanscherpen daarentegen...
Wij zetten ons mee achter het initiatief en gaven de communicatie naar de installateurs vorm (website, e-mailing, iPad- registratieapplicatie ...).

Rockfon scoort bij installateurs

Rockfon wil de band met zijn verdelers en installateurs in Nederland versterken. Dat doet de plafondplatenproducent via online content marketing en een roadshow met een competitief, maar ludiek kantje: de Smart Cup.

De groep bezocht de indrukwekkende Ostwall, een verdedigingslinie uit WOII.
Na het bezoek aan Ostwall verkenden de deelnemers de bosrijke omgeving in 4x4’s.
De 30 installateurs lieten de Wilhelm Tell in zich los tijdens een schietwedstrijd.

Rockfon active tour in Polen

In juli 2017 nam ROCKFON Duitsland een aantal installateurs mee op de ROCKFON Active Tour. Ons eventteam organiseerde en coördineerde de driedaagse avontuurlijke incentive al voor de 14e keer.

Diensten
Het engagementsplatform is een manier om rechtstreeks in contact te komen met installateurs en hen nog 'smarter' te maken. Als afgeleide van de website, ontwikkelden we ook aan waaier aan communicatietools zoals advertenties en posters.
Smart@Work maakt ook Rockfin slimmer dankzij een geïntegreerde marketing automation tool waardoor we nog meer over de installateurs te weten komen.

Rockfon pakt b2b-communicatie slim aan

Als producent van akoestische plafond- en wandoplossingen, wil Rockfon installateurs die met zijn producten werken maximaal informeren en engageren. Vanuit een uitgekiende crossmediastrategie ontwikkelden we daartoe de informatie- en loyaliteitscampagne. Smart @ Work, inclusief naam, (concept)beeld en het online engagementsplatform zelf.

 

Diensten
De winnaars van de loyalty actie Go4Goals
D'M&S Events zorgde ervoor dat de WK-incentive vlekkeloos verliep. En of we hebben gescoord in Brazilië
Gehuld in de Belgische driekleur zagen de winnaars de Rode Duivels winnen van Rusland én Zuid-Korea
Ook voor de kwalificatie matchen zorgden we voor de nodige hospitality

Rockfon scoort op het WK

Rockfon, specialist in plafondpanelen, wou 24 Belgische klanten verwennen met een 8-daagse trip naar Maracaña in Rio, Brazilië, waar ze de Rode Duivels in actie zagen op het WK. Met D’M&S Events liep alles gesmeerd: vlotte vluchten, comfortabele accommodatie, culinair genot en zorgeloos vertier. Kortom: een onvergetelijke ervaring.

Diensten
Zeven keer een boeiende en actieve tweedaagse, met telkens 25 installateurs en verdelers van Rockfon
De installateurs en verdelers van Rockfon laten de Wilhelm Tell in zich los
De bosrijke omgeving verkennen met een 4x4 behoorde tot het gevarieerde programma van de eerste dag
Overnachting in Zielona Góra

Rockfon naar Polen

Producent van plafondpanelen Rockfon wou zijn Duitse klanten trakteren op een boeiend bedrijfsbezoek. D’M&S Events trok met zeven selecte groepjes naar Polen, waar de deelnemers een gevarieerd programma voorgeschoteld kregen: een WOII-tour, 4x4-rit, workshop boogschieten, wijndegustatie en uiteindelijk… het fabrieksbezoek.

Diensten
Moodmovie van het Rockfon Blanka event
In één van de magazijnen van Rockfon bouwden we een white box. Alles werd as white as possible gehouden.
Onthulling van de Blanka-plafond-tegel
Na de onthulling konden de aanwezigen met eigen ogen de witheid van de tegel ontdekken

Rockfon in het wit

Hoe wit kan wit zijn? ROCKFON, producent van plafond panelen, gaf in september het antwoord met de lancering van zijn nieuwste product: de superwitte Blanka tegel. Eventique verzorgde de vlekkeloze productvoorstelling.