Je medewerkers connecteren na een lange periode van thuiswerk? Delaware doet het met de Connect app. Wij gaven de lancering ervan extra glans met een interne campagne die op luid applaus werd onthaald.

Awareness campagne promoot inhouse app

Delaware biedt zijn klanten geavanceerde ICT-oplossingen en diensten. Het consultancybedrijf heeft daartoe ruim 3000 medewerkers in dienst, verspreid over 29 kantoren wereldwijd. Om na twee coronajaren de band tussen collega’s aan te halen en de teamspirit te boosten, ontwikkelde het de Connect app.

Onze opdracht: awareness creëren rond de nieuwe tool en medewerkers warm maken om de app te downloaden.

Challenge accepted!

Een creatieve approach werkt altijd

In onze lanceringscampagne spevelden we de troeven van de Connect app maximaal uit. Waarom moeten medewerkers hem downloaden? Simpel: om op de hoogte te zijn van de laatste nieuwtjes, om kennis en ervaring te delen, om ‘part of the team’ te zijn… Met een reeks woordspelingen (in het Engels) rond het woord ‘app’ zetten we een sterk en opvallend concept neer dat iedereen kon appreciëren.

Rollout op de wereldwijde werkvloer

Het nieuwe concept vertaalden we naar offline promotiemateriaal. We ontwierpen affiches in verschillende formaten, een levensgrote vloerdisplay en wobblers. Alles in de herkenbare Delaware huisstijl en met als call-to-action een QR-code om de app te downloaden. Daarnaast verzorgden we ook de productie én verdeling van het materiaal naar alle kantoren.

Video overtuigt werknemers nog meer

Met een kort dynamisch filmpje, gemaakt door onze videoafdeling, overtuigden we Delaware medewerkers nog meer om de app te installeren en te connecteren.

Kijk hier hoe we die boodschap overbrachten.