Hoe krijg je als groeiend technisch bedrijf je knelpuntvacatures ingevuld? Hoe vinden technische profielen de weg naar jouw organisatie? Hoe vergroot je de instroom en verhoog je de kwaliteit van de kandidaten? Voor MOL CY ontwikkelde D’M&S een straffe employer branding campagne met een extra dimensie…

Gezocht: transport creators

MOL CY ontwerpt op maat gemaakte trailers, terminal tractors, specials en vuilwagens. Omdat het bedrijf uit Staden het steeds moeilijker kreeg om zijn vacatures in te vullen en waardevolle technische kandidaten aan te trekken, stuurde we hun rekruteringsstrategie een heel andere richting uit. Met onze ervaring in employer branding waren wij alvast de juiste kandidaat om die nieuwe aanpak in goede banen te leiden. Enter the transport creators! 

3D-beeld trekt de aandacht

Kandidaten in een schaarse arbeidsmarkt warm maken voor technische functies… Met een krachtig conceptbeeld lukte het ons voor MOL CY! We ontwikkelden een robot in 3D, samengesteld uit onderdelen van verschillende voertuigen waarmee het bedrijf dagelijks werkt. Deze transformerfiguur werd helemaal from scratch getekend in onze tekenstudio. Het ontwerp werd daarbij afgetoetst met de ingenieurs (of beter: de transport creators) van MOL CY. Kwestie van een zo realistisch mogelijk resultaat neer te zetten. 

Prikkelende brand story

Het 3D-beeld was de eyecatcher van de employer branding campagne en speelde, samen met de mensen bij MOL CY, de hoofdrol in de brand story, getiteld: ‘Working at Mol. Never a standard job’. Met deze boodschap prikkelden we de nieuwsgierigheid van kandidaten nog meer en zetten we hen aan om te solliciteren. De werknemers die in de communicatie de robot trots flankeren, werden trouwens in onze fotostudio geshoot en met de juiste beeldbewerkingstechnieken in de campagnevisuals geïntegreerd.  

Spread the word!

In de lijn van de nieuwe brand story ontwikkelden we een jobwebsite op maat van de klant. Op dit online platform vinden kandidaten vandaag alle vacatures en worden ze overtuigd van de meerwaarde van MOL CY als werkgever. Via een slimme online marketing strategie verspreidden we de boodschap van de transport creator nog meer: targeted & regional advertising, remarketing, ... We serveerden MOL CY een mix van online mediatools die via de juiste kanalen de juiste profielen bereikten. Met een content workshop zetten onze online experts MOL CY ten slotte op weg naar een employer branding campagne die ijzersterk blijft presteren!

Bekijk de jobwebsite www.werkenbijmol.com/nl