Ham, spek, salami, wildpaté. Het is maar een greep uit het assortiment van Bourgon. Om die rijke variatie aan vleeswaren én het vakmanschap van de slager te promoten, stelden wij een gesmaakte campagne samen.

Consumenten overtuigen

Bourgon is het huismerk van de Franky Fresh Food Group uit het Oost-Vlaamse Wortegem-Petegem. Deze distributeur van vleeswaren behoort sinds 2013 tot de Willy Naessens Group. Met Bourgon heeft het een sterk merk van fijn, ambachtelijk beleg in huis. Om de consument daarvan te overtuigen, bedachten we een reclamecampagne die vooral via de slager zal worden gevoerd. De boodschap is simpel: Bourgon brengt het beste van het varken en de koe op het bord.

De juiste conceptvisual

Het beeld van een met charcuterie samengestelde varkens- en koekop, op een wit bord dat op een houten tafelblad staat, straalt alvast de juiste sfeer uit. Die van ambachtelijk vlees, enkel verkrijgbaar bij de vakman-slager. De campagne zet daarmee meteen ook op een aantrekkelijke en sympathieke manier het vakmanschap van de slager in de kijker.