Gates
Producent van aandrijfriemen

De multinational The Gates Corporation, met hoofdzetel in Denver (VS), is een van de marktleiders in de productie van hoogtechnologische rubberen aandrijfriemen en slangen voor industriële, hydraulische, landbouw- en automobieltoepassingen en maakt deel uit van de beursgenoteerde groep Tomkins plc. In Europa heeft Gates zijn hoofdkwartier in Erembodegem (België). Daarnaast heeft Gates Europe verschillende productie- en distributievestigingen en verkoopkantoren verspreid over het continent.

www.gates.com/europe

De vervolgcampagne toont aan dat ook 'gewone' bestel- en personenwagens van Volvo, Nissan, BMW, Audi, Hyundai en andere merken kunnen rekenen op originele aandrijfriemen van Gates.
Alle merken en modellen kregen in rode uitvoering een plaatsje in de afkorting OE (cf. Original Equipment).
Een beeld dat op posterformaat de aandacht moet trekken van garagisten en hun klanten.

Gates pakt uit met originele campagne

De kans is groot dat uw wagen aangedreven wordt door een aandrijfriem van Gates. De Amerikaanse producent is leverancier van Original Equipment (OE) voor de meeste grote automerken. Om het engagement te verhogen van garagisten en distributeurs deed Gates een beroep op D’M&S.
 

Vier bolides verwerkten we in evenveel 3D-beeldmontages, met de Gates aandrijfriem centraal – als de weg waarop Ferrari, Range Rover, Aston Martin en Jaguar hun paarden gerust konden loslaten.
Met de beelden maakten we vervolgens posters voor de verdelers van de Gates aandrijfriemen en garagisten.

Gates doet autoliefhebbers dromen

Bijna alle grote Europese autoconstructeurs gebruiken aandrijfriemen van dezelfde producent: Gates. Niet alleen voor de ‘gewone’ modellen, ook voor exclusievere uitvoeringen. Om dat duidelijk te maken aan de markt en het merk extra power te geven, werkten we een POS-campagne uit die autoliefhebbers doet dromen.

Om het nieuwe gamma aandrijfriemen bekend te maken bij garagisten en verdelers, ontwikkelden we een direct mailing. Daarin zat een Micro-V® riem en een productfolder met op de cover het campagnebeeld.
De visual van een racetrack gemaakt uit een Micro-V® aandrijfriem verwijst naar de vooruitstrevende technologie die garagisten recht naar winst leidt, én naar de auto-industrie die razendsnel evolueert.
Een folderdisplay trekt de aandacht bij de Gates-verdelers en moet garagisten er nog sterker van overtuigen dat Micro-V® ‘the OE standard in multi-ribbed belts’ is.

Gates gaat voor originele communicatie

Gates, de producent van aandrijfriemen, levert zijn producten aan zowat alle grote automerken. Om ook garagisten te overtuigen het ‘original equipment’ te gebruiken, bracht Gates een nieuwe reeks uit die wij met een originele communicatieaanpak in polepositie manoeuvreerden.

Opvallende visual voor Gates. We lieten ons inspireren door het belangrijkste voordeel van de aandrijfriem: tijdswinst
Het nagelnieuwe product van Gates: de Quad-Power 4, de eerste pasklare riem die geen onderhoud vraagt.
In de printcommunicatie verwezen we voor extra informatie en een overzicht van de verschillende beschikbare versies door naar www.quad-power4.com. Deze website, een handige onepager, werd speciaal voor deze campagne ontwikkeld door D'M&S Online

Tijd heeft geen vat op Gates

Gates, de producent van aandrijfriemen, wou zijn distributeurs laten kennismaken met een nagelnieuw product: de Quad-Power® 4, de eerste pasklare riem die geen onderhoud vraagt. Wij leidden de communicatie in goede banen, zowel off- als online.

De transformer moest symbool staan voor de technische kennis én het unieke aanpassingsvermogen van de fabrikant
Op de vakbeurs Automechanika kregen bezoekers een goodie bag met daarin een infobrochure en mini-transformer

De transformer in Gates

Als fabrikant van aandrijfriemen voor auto’s wou Gates meesurfen op het succes van Transformers autorobots. D’M&S onthulde de ‘Gates Transformer’ op de Automechanika-beurs in Frankfurt met een 3D-animatie die de flexibele service van Gates symboliseerde. De amusante goodiebag voor bezoekers van de stand was een logisch aandenken aan een great day!

Opvallende campagne met 3D-tekening en bondige slogan die dé troef van het gamma van Gates perfect vertaald
Het ontwikkelde conceptbeeld werd uitgerold in een direct mailing
In de verzonden boxmailing stak naast een echte Delta V-riem een productbrochure in zeven taalversies
We ontwikkelden een informatieve totemdisplay om de dealers op het verkooppunt extra te ondersteunen
De online eyecatcher: een 'one pager' met geanimeerde windhond

Gates is goed op dreef

Een dynamische 3D-campagne moest de herlancering van het gamma aandrijfriemen van Gates op de Europese markt wind in de zeilen geven. Het creatieve team van D’M&S ontwierp een clevere visual die de grootste troeven uitdroeg. Aangedreven door een direct mailing met productbrochure en informatieve totemdisplay werd de actie een voltreffer.

Originele voorstelling van de vijf key-messages
Originele voorstelling van de vijf key-messages
Originele voorstelling van de vijf key-messages
Originele voorstelling van de vijf key-messages
Originele voorstelling van de vijf key-messages

Gates kiest voor uniformiteit

Als internationale producent van aandrijfriemen is Gates actief op vakbeurzen overal ter wereld. Een uniforme presentatie was dan ook broodnodig. D’M&S stroomlijnde het merkverhaal met vijf beelden waarop telkens een kwaliteit, product of service werd uitgelicht. Per thema werden ze ook in andere communicatietools verwerkt.

Visual gebaseerd op de oplichtende dashboard symbolen
Visual gebaseerd op de oplichtende dashboard symbolen
Visual gebaseerd op de oplichtende dashboard symbolen
Visual gebaseerd op de oplichtende dashboard symbolen

Gerust onderweg met Gates

De motor van een wagen onderhouden, is specialistenwerk. Om autofabrikanten en garagisten bewust te maken van het belang van premium producten pakte Gates de afgelopen maanden in vakbladen uit met een internationale advertentiecampagne. D'M&S verzorgde de communicatie.

Services