Danilith
Belgische bouwonderneming

Al meer dan 90 jaar bouwt Danilith huizen en appartementen. De Belgische bouwonderneming doet dit volgens een volstrekt eigen recept: een bouwsysteem met traditionele materialen, geoptimaliseerd in een geautomatiseerd proces. Deze bouwmethode levert op korte tijd en binnen het budget van de bouwheer een duurzame en kwaliteitsvolle woning op maat, afgewerkt naar keuze. Een Home made Home.

Op de feestelijke opening van de nieuwe kijkwoning waren zowel prominenten uit de bouwsector en de streek aanwezig als klanten, partners, pers en werknemers.
Naast de nieuwe kijkwoning van Danilith, installeerden we een grote tent, waar de genodigden onder het genot van een hapje en drankje ideeën konden uitwisselen.
D’M&S zorgde ervoor dat de relevante vakpers en prominenten uit de sector aanwezig waren. Naast Geert Delmulle en Kürt Vanmarcke van Danilith, namen ook Vlaams Parlementslid Robrecht Bothuyne en directeur-generaal van de Vlaamse Confederatie Bouw Marc Dillen het woord.
De nieuwe kijkwoning van Danilith is bijna-energieneutraal (BEN) en voldoet aan alle nieuwbouwnormen voor 2020.
Omdat beelden meer zeggen dan duizend woorden, bracht ons video-team de sfeer van het evenement weer in een leuke moodmovie. Een fijne herinnering!
D’M&S verzorgde ook de mediaplanning voor Danilith. Om de opendeurdagen te promoten, hebben we gekozen voor originele radiospots in beide landstalen.
Om zoveel mogelijk bezoekers aan te trekken voor het openingsevenement, verstuurden we e-mailings op maat van journalisten, klanten en prospecten.
Om de verschillende doelgroepen op de hoogte te brengen van de opening, maakten we een brochure die de kijkwoning in de verf zet, gezien door de ogen van alle leveranciers.
Via display advertenties zorgden we voor de nodige visibiliteit op het web.

Crossmediale communicatie voor Danilith

Op donderdag 23 maart opende Danilith de deuren van zijn nagelnieuwe kijkwoning in Wortegem-Petegem. Om deze bijna-energieneutrale (BEN) woning voor te stellen aan alle stakeholders, maakten we brochures, radiospots en e-mailings. We deden ook aan online marketing via display-advertising en zetten SEA-campagnes op. Daarnaast organiseerde Eventique het succesvolle openingsevent zelf, waarop we klanten, prospects, partners, prominenten uit de streek en personeelsleden in stijl ontvingen. Het event werd gefilmd en de sfeer werd op een leuke manier weergegeven in een moodmovie. Tot slot zorgde de PR-en persafdeling van D’M&S voor de aanwezigheid van relevante vakpers

Naast het logo bedachten we de koers dit jaar ook met een opvallend beeld.

Nokere koerse rijdt zich in de kijker

Op 15 maart wordt Nokere Koerse gereden. Deze wielerwedstrijd heeft sinds 2015 het UCI-label ‘buiten categorie’ en staat daarmee naast de Omloop Het Nieuwsblad en de Brussels Cycling Classic.
Wij trakteerden de 72-jarige op een nieuw logo en… een koe. Een knipoog naar de landelijke omgeving waardoor de renners rijden en naar de naam van de koe(rs).

Locatiefotografie door onze huisfotograaf Photographil als basis voor de visual
Om de bouwmethode te promoten, werd de visual eerst in baanaffiches verwerkt.

Met Danilith van oud naar nieuw

Wie een bestaande woning grondig wil renoveren, komt vaak voor lange, kostelijke en complexe verbouwingswerken te staan. Bouwonderneming Danilith biedt met zijn vervangbouwformule een alternatief. D'M&S verzorgde de locatiefotografie en de sterke visual als basis voor de communicatiecampagne.

Voor Danilith pasten we eerst het corporate design aan. Het logo en de rest van de huisstijl kregen een update om de bouwonderneming een eigentijdse uitstraling te geven. In die stijl werkten we een rits communicatietools uit
Ook met de stand voor Batibouw wilden we kandidaat-bouwers nog meer overtuigen van de traditionele, kwalitatieve aanpak van Danilith. D'M&S verzorgde de inkleding en communicatie van de stand
Alle communicatie steunt op het 'Home made Homes'-concept
We ontwikkelen tools die de doelgroepen aanspreken en tot actie aanzetten. Offline en online Fotografie op locatie door Photographil
In alle communicatie trokken we de aandacht met diezelfde positieve boodschap en verwezen we consistent door naar de website
De site is opgebouwd om zoveel mogelijk leads - en dus sales - te genereren. De content is dus geoptimaliseerd om de site hoog in de zoekmachines te doen scoren
De teksten op de website zijn geschreven op basis van relevante keywords en voorzien van call-to-actions. een up-to-date blogsectie, met topics die de mensen met bouwplannen interesseren, ondersteunt de search engine optimization

Performance marketing versterkt Danilith

Bouwonderneming Danilith hanteert al ruim een jaar een nieuwe communicatiestijl. Een opgefrist design, tal van printtools, advertentie- en radiocampagnes, een huizenhoge beursstand en een gloednieuwe website later, is het tijd voor een evaluatie. Wat heeft onze performance marketing aanpak opgeleverd?

Sprookjesachtige visual
Lead generation actie op Batibouw
Advertentie in bouwmagazines

Danilith vertelt mooi verhaal

Een eigen woning hoeft dankzij Danilith geen verre droom te blijven. In de comfort-reeks biedt Danilith een waaier aan budgetvriendelijke woningen aan. D'M&S stak dit verhaal in een sprookjesachtige jasje en zorgde voor een sprekende visual. Daarnaast werden ook advertenties geplaatst in bouwmagazines.