Vorig jaar begon voor de familiale bouwonderneming Verhelst een nieuw hoofdstuk. Door de opsplitsing van de activiteiten kwamen alle bedrijven, behalve van de bouwmaterialenhandel en de transportafdeling, in de Verhelst Group terecht. Het ideale moment voor een rebranding vond CEO Johan Verhelst. Wij begonnen met de huisstijl.

Huisstijl met streepje voor

Verhelst Aannemingen, Top-Mix, TopAsfalt en Verhelst Machines vormen samen met twee aanvullende activiteiten, zandwinning en grondopslag, de Verhelst Group. Om zich duidelijk in de markt te profileren gaven wij deze nieuwe ‘Group’ een eigen grafische identiteit. 

Nieuwe stijl, zonder stijlbreuk

Voor de nieuwe huisstijl inspireerden we ons op het bestaande design en voegden er iets extra aan toe

  • Het Verhelst-rood voert nog altijd de boventoon.
  • Het logo kreeg een streepje ervoor – zoals klanten altijd een streepje voor hebben bij Verhelst Group.
  • De logo’s van de verschillende bedrijven ademen dezelfde stijl uit.

De huisstijl pasten we vervolgens toe op verschillende tools: stationery, het personeelsmagazine, het werfmaterieel, de social media en de websites.

 

Van portaal tot websites

De nieuwe website is het online visitekaartje van Verhelst Group. Het is een digitaal portaal dat alle activiteiten van de groep bundelt. We maakten er een visueel aantrekkelijke site van, met een mood video en mooie foto’s. Het totaalaanbod wordt er overzichtelijk weergegeven en bezoekers vinden er vlot hun weg naar de websites van de bedrijven uit de Verhelst Group. Enkele daarvan gaven we ondertussen ook al een update.

Press & online marketing

Om de lancering van de bouwgroep meer weerklank te geven, zetten we een persstrategie op. We verzorgden de mediaselectie, schreven een persbericht en stonden in voor de verspreiding en follow-up. Met resultaat: de start van Verhelst Group ging niet onopgemerkt voorbij in de bouwsector.

De online marketingcampagne via Facebook, Instagram, LinkedIn, Google Adwords en YouTube creëerde nog meer buzz en genereerde extra traffic naar de website(s).

Interne en werfcommunicatie

Last but not least gaven we het werfmaterieel een Verhelst Group make-over en lichtten we ook de medewerkers in over de nieuwe koers. Niet alleen via de interne mail, maar ook met een personeelsmagazine: NWS@Verhelst Group, ‘over alles wat werken bij Verhelst Group zo boeiend maakt’. Fijn leesvoer die de groepsband nog versterkte!

 

"We trokken de rebranding door tot op de werf"