De motor achter Van Hool? Dat is Team Van Hool: mensen die elkaar, over alle afdelingen en lokale vestigingen heen, vinden in hun passie voor techniek, innovatie en kwaliteit. Één voor één zijn ze trots om deel uit te maken van Van Hool. Deze heldere boodschap rollen we vandaag uit in een campagne.

People & employer branding

Van Hool, leading the way. Al 75 jaar rijdt de Belgische busbouwer wereldwijd voorop, dat is inmiddels bekend bij volgers, klanten en potentiële leads. Achter elke bus, touringcar en industrieel voertuig staat dan ook een toegewijd team van meer dan 3500 collega’s. Leading the way, together with you – als het ware. Om verdere groei te garanderen en zijn positie als werkgever te versterken, adviseerden we Van Hool om te bouwen aan een krachtig people driven werkgeversmerk.

EVP als basis

Na het definiëren van Van Hool’s Employer Value Proposit ion (EVP) – wat maakt Van Hool interessant en uniek als werkgever? – nam ons creatieve team het stuur over. We ontwikkelden een employer branding campagne die het familiale karakter van Van Hool accentueert. Mensen zijn nu eenmaal de drijvende kracht van het bedrijf. Daarnaast speelden we ook de herkenbaarheid van het vertrouwde bussenmerk maximaal uit. We telden het één en ander bij elkaar op en dit kwam uit de bus: een concept waarin mensen letterlijk deel uitmaken van Van Hool!

Sterke employer branding zorgt ervoor dat ideale kandidaten makkelijk de weg vinden naar jouw bedrijf.

Foto- en videografie

De conceptschets vertaalden we naar een reeks beelden waarin het Van Hool logo centraal staat. De letter H wordt gevormd door twee werknemers die samen een bordje vasthouden. Daarop staat telkens een kernwaarde: innovation, technology, quality … leading the way. Onze videografen maakten van de fotoshoot gebruik om korte filmpjes te maken. Die zullen worden ingezet als websitebanner, eindpancarte, social media ad enzovoort.

Employee testimonials

Engineer, 3D-ontwerper, lasser of service advisor. Ze vinden het allemaal geweldig (plezant) om te werken bij Van Hool. Maar waarom is iedereen zo trots om deel uit te maken van Van Hool? Ons videoteam vroeg het aan Jonas, Ward, Daniël en Gregory. Want geef toe, als sollicitant vertrouw je sneller de mening van huidige werknemers. Met dit in gedachten creëerden we vier employee testimonials. Spot ze op de website én op social media.

Roll-out op de socials

Tijd om de employer branding uit te rollen via social media. Via deze route, kunnen we onze doelgroep - lassers, engineers, ontwerpers - heel precies targetten en aanspreken met vacatures én boodschappen die voor hen relevant zijn. Afhankelijk van de advertentie - of het nu algemene employer branding betreft of een specifieke vacaturepost - sturen we gebruikers met een enkele klik naar de relevante bestemmingspagina. Voor degenen die belangstelling tonen maar niet solliciteren, zetten we een doelgerichte remarketingcampagne op touw om hen opnieuw te benaderen.