Als ondernemer ben je trots op je merk en alles waar het voor staat. Maar hoe houd je je brand image hoog? Hoe wakker je het vuur tussen jou en je doelgroepen aan? Voor Altebra, expert in brandbeveiliging, bedachten we een opvallende rebranding waar je meteen warm van wordt.

De uitdaging

Relighting the brand image

Altebra, begonnen in 1990 als ontwerper en installateur van sprinklersystemen, is de voorbije jaren uitgegroeid tot een totaalpartner voor actieve brandbeveiliging. Van schuimblusinstallaties tot brandmeld- en ontruimingssystemen, Altebra biedt vandaag véél meer aan dan alleen sprinklers. Tijd om zichzelf een nieuw, krachtig merkimago aan te meten.

De oplossing

Een brand new identity

Bij de ontwikkeling van een nieuwe merkidentiteit wilden we geen volledige tabula rasa met het verleden. In het huidige logodesign herken je dus nog steeds de drie basiselementen (logobeeld, logonaam en baseline), maar dan in een opgefriste vorm. De letter ‘A’ verwerkten we daarbij tot een dynamisch grafisch element, inclusief speelse schuimbubbels. De baseline focust op de essentie. Het resultaat is een modern logo met een krachtige uitstraling. Van de creatie van het nieuwe logo maakten we gebruik om alle grafische richtlijnen te bundelen in een huisstijlgids. Consistent communiceren, offline en online, is zo voor Altebra een koud kunstje.

Visuele imagoboost

Je moet het ijzer smeden als het heet is, dus naast de gloednieuwe huisstijl creëerden we ook een corporate beeld dat Altebra extra stopping power geeft: een vuurspuwende draak die letterlijk de mond wordt gesnoerd met een Altebra sprinklersysteem. Give fire no chance, is de boodschap.

Het beeld zorgt voor extra stopping power en versterkt onze naamsbekendheid.

Website krijgt een opfrissing

Bedrijven die op zoek zijn naar brandbeveiligingssystemen vinden meer dan ooit de juiste oplossing op de brandschone nieuwe website van Altebra.  We staken de site in een aantrekkelijk design en zorgden voor een aangename usability. En natuurlijk mocht ook de draak niet in het plaatje ontbreken.

Geslaagde rebranding

Met een eigentijdse visuele identiteit is het brand image van Altebra weer volledig up-to-date. Het logodesign, de conceptvisual, de website. Het zorgt ervoor dat Altebra er staat als merk. De toegenomen traffic naar de website bewijst dat onze aanpak werkt.