Je doelgroep bij de hand nemen en leiden doorheen elke fase van de customer journey, dat is waar goede content marketing om draait. We gaven de brand consideration van Gerlinéa een boost met een gezonde portie feelgood content.

Focus op content

Na een strategische analyse kozen we voor een targeted marketingmix met een focus op content marketing. Bovenop de ‘always on’ laag, waarbij Gerlinéa het hele jaar door aanwezig is via verschillende touchpoints zoals de supermarkt of social media, zetten we in op specifieke ‘hero moments’. Met zeer gerichte content rond bepaalde topics, zoals maaltijdvervangers of het belang van een gezond vieruurtje, leiden we mensen die al vertrouwd zijn met Gerlinéa naar de volgende fase van de customer journey: brand consideration.
Door te focussen op inhoud overtuigen we de doelgroep van de meerwaarde van de producten van Gerlinéa en bevestigen we hen in hun keuze.

Van awareness naar consideration

De naam Gerlinéa klinkt voor de meesten onder ons bekend in de oren. Het merk is marktleider in de Benelux op het vlak van maaltijdvervangers en evenwichtige tussendoortjes. Al leidt een hoge brand awareness of merkbekendheid – de eerste stap in de customer journey – niet automatisch tot een hoge conversie. Het is niet omdat je doelgroep je kent dat ze ook automatisch bij jou koopt. Tijd voor een boost in brand consideration!

De juiste content, verspreid via het juiste kanaal op het juiste moment.

It is all in the mix

Hoe we de boodschap van Gerlinéa tot bij de doelgroep brachten? Via een mix van kanalen voor een maximale impact. In goede banen geleid door onze content creators.
We creëerden een reeks online video’s, zowel short als long form, die we verspreidden op Facebook, Instagram, TikTok, YouTube en online bannering. En dat naar een specifieke doelgroep, op basis van de sociodemografische gegevens van de Gerlinéa persona’s. Influencers zorgden met hun aanhang voor een extra duwtje in de rug. Daarnaast deelden we waardevolle content via blogs, SEA en native advertising.