Een employer branding campagne die naadloos aansluit bij het corporate brand, zoals het perfecte koekje bij de koffie. Voor Poppies Bakeries gingen we voor niets minder dan dat. De ingrediënten? Een herkenbaar design, een uniforme look-and-feel en ijzersterke content.

Wereldspeler in Sweet Bakery

In het West-Vlaamse Zonnebeke bakt Poppies Bakeries al sinds 1976 koekjes, gebakjes en desserts voor echte fijnproevers. Ondertussen is het bedrijf uitgegroeid tot een wereldspeler, actief in 64 landen, met 14 productiesites en meer dan 1300 medewerkers. Om dat groeiverhaal verder vorm te geven, is het voortdurend op zoek naar nieuwe mensen. Of wij hen konden helpen bij het uitrollen van een employer branding campagne? Uiteraard!

Aan de hand van visual matching integreerden we corporate elementen in de bestaande employer branding visuals.

Grafische uniformiteit

Poppies Bakeries had zelf al heel wat voorbereidend werk gedaan. Zo was er recent een corporate rebranding doorgevoerd en lag het concept voor de employer branding campagne al op tafel. Om die twee nog beter op elkaar af te stemmen, werd ons grafisch team erbij gehaald. Wij gingen aan de slag met de aangeleverde assets en maakten er een uniform en eigentijds geheel van. Zo voegden we aan het employer branding logo bijvoorbeeld het corporate element van de klaproos of ‘poppie’ toe en gebruikten we consequent de corporate fonts en kleuren op alle beeldmateriaal.

Join the Sweet Adventure

Voor de employer branding campagne, ‘The Sweet Adventure’, tilden we ook de vijf bestaande conceptbeelden grafisch naar een hoger niveau. We optimaliseerden het design van de visuals, in lijn met de corporate huisstijl, en ontwikkelden een geanimeerde versie voor gebruik op social media. Vervolgens werkten we de visuals uit op verschillende dragers, waaronder advertenties, banners en flyers voor jobbeurzen, social media posts, bestickering van de vrachtwagens, enz. Ook op de jobwebsite, dé plek voor conversie, werden de aangepaste beelden toegevoegd. Elk beeld verwijst nu op een speelse en frisse manier naar een productcategorie binnen het aanbod van Poppies Bakeries, van eclair tot donut.

Content marketing

Je verhaal vertellen door de juiste content te verspreiden via de juiste media, op het juiste moment. Dat doe je met een doordachte content marketingstrategie. Om extra traffic naar de jobwebsite te genereren, en sollicitaties te verzamelen, creëerden we social media content clusters. Samen met de klant planden we alles in aan de hand van een content kalender. Die content werkten we uit in verschillende formats, waaronder linkposts, caroussels en video’s.

Sollicitaties verzamelen en brand awareness creëren: het doel van de campagne was tweeledig.