Farmaceutisch bedrijf Arega Pharma heeft een nieuw natuurlijk voedingssupplement. Met een crossmediale campagne zetten wij het product in de markt (en in de apotheek).

 

 

Natuurlijk concept

Oxyoliva, zo heet het nieuwe voedinggsupplement van Arega Pharma, biedt natuurlijke ondersteuning van het zenuwstelsel en zorgt voor een goed mentaal evenwicht. Om het te lanceren in de apotheek en naar de eindconsument riepen ze onze hulp in. Onze designers creëerden een conceptbeeld dat we vlotjes uitrolden in on- en offline communicatietools. De olijfboom met zijn wijdvertakte wortels verwijst daarbij naar het natuurlijk karakter van het product en naar het heilzame effect ervan op ons zenuwstelsel.

 

De kracht van olijven

De keuze voor de olijfboom als campagnebeeld (en inspiratie voor het verpakkingsdesign) was geen toeval. Oxyoliva bevat immers een geoptimaliseerde combinatie van olijfpolyfenolen, vitamine C en verschillende vitamines uit de B-groep. Polyfenolen hebben vanuit nutritioneel oogpunt het effect van krachtige antioxidanten. Ze dragen bij tot de bescherming tegen oxidatieve stress en helpen bij langdurige mentale inspanningen. Leve de olijf, dus!

Crossmediale launch

Het conceptbeeld gebruikten we op verschillende on- en offline tools. Zo is het de opener van de website die we maakten om mensen te inspireren, te informeren en aan te zetten Oxyoliva te kopen bij de apotheker. Een interactieve kaart geeft de dichtstbijzijnde apotheek aan op basis van postcode of gemeente. Daarnaast vind je op de site ook blogs over mentaal welzijn en de effecten van olijven, geschreven door onze content creators.

We zijn vertrokken vanuit het conceptbeeld. Daarna volgden de verpakking, de display en de andere communicatietools vanzelf

 

Offline verzorgden we eerst en vooral het packaging design. Vervolgens stelden we ook de presentatie en detail aid samen waarmee de sales van Arega Pharma de baan op konden gaan om het product bij de apothekers te promoten. Een frisse display, extra gadgets (koelkastmagneten met ‘Olive your life’-slogans) en een folder trekken in de apotheek de aandacht van de bezoeker. Kortom: een evenwichtige mix van tools voor een evenwichtige productlancering!