ROCKWOOL
Isolatiespecialist

De ROCKWOOL Group is wereldwijd marktleider in steenwolproducten. Het levert duurzame isolatieoplossingen voor energie-efficiënte en brandveilige gebouwen, met een optimale geluidswering en klimaatbeheersing. Daarnaast biedt de groep oplossingen voor sectoren als industrie, glastuinbouw, petrochemie en scheepsbouw. De ROCKWOOL Group heeft fabrieken in Europa, Azië en Noord-Amerika. Het hoofdkantoor is gevestigd in Hedehusene (Denemarken). ROCKWOOL Benelux, een volledige dochter van ROCKWOOL International A/S, bundelt de productie-, marketing- en verkoopactiviteiten in Nederland, België en Luxemburg. Het hoofdkantoor staat in Roermond.

Op SMM, de grootste maritieme beurs ter wereld, konden bezoekers van de stand met behulp van een iPad brochures aanvragen. Wij ontwikkelden hiervoor een heel gebruiksvriendelijke tool.
Het modelschip op de stand, waarin een ballon werd gestoken, was een knipoog naar het concept dat we eerder voor de isolatiespecialist hadden bedacht. De ballon kon met een druk op de knop tot ontploffen worden gebracht. De knal was echter nauwelijks hoorbaar, dankzij de ROCKWOOL isolatie.

Leads in zicht voor rockwool technical insulation

Hoe trek je bezoekers naar je stand, krijg je hun gegevens te pakken en maak je er interessante leads van? Wij trokken met RW-TI naar de SMM-beurs in Hamburg en pakten er uit met enkele originele lead generating tools.

Services
We ontwikkelden een 3D-visualisatie uit 4 delen die naadloos in elkaar overlopen.
De verschillende delen staan voor de 4 bouwentiteiten: woningen, kantoren, appartementen en utiliteitsgebouwen.
Wij visualiseerden het 360° aanbod in één opvallend beeld.

De wereld van Rockwool in 1 beeld.

Wie op zoek is naar de geschikte isolatie voor zijn bouwproject, vindt bij ROCKWOOL voor elke toepassing de juiste oplossing. Wij visualiseerden het 360° aanbod in één opvallend beeld en verwerkten het in verschillende offline en online communicatietools.

D’M&S ontwikkelde een visueel sterk concept. Het beeld laat een hand zien, gemaakt uit water, die een buis probeert vast te pakken. In combinatie met de headline ‘Don’t let water take hold of your pipes‘ wordt in één oogopslag duidelijk waar WR-Tech voor staat.
Het concept werd doorgetrokken in de advertenties.

ROCKWOOL lanceert nieuw isolatieconcept

ROCKWOOL Technical Insulation ontwikkelde een nieuwe manier van isoleren om industriële installaties te beschermen tegen corrosie. Om zijn doelgroep kennis te laten maken met deze Water Repellency Technology of WR-Tech werkten we een krachtig concept uit. Dat trokken we door naar een website, advertentie, infographic, e-mailing en productlabel.

Om deze nieuwe isolatieoplossing te lanceren, ontwikkelden we een voor de sector ongeziene campagnebeeld
Het concept werd verwerkt in de advertenties
Landingspagina waar we alle voordelen van deze innovatie verzamelden. Wie dat wil kon hier ook meer info downloaden of een pakket met een productstaal ontvangen
Om deze nieuwe isolatieoplossing te lanceren, ontwikkelden we een voor de sector ongeziene campagnebeeld

RTI pakt het luchtig aan

Het gewicht van een schip bepaalt mee zijn prestaties en verbruik. Rederijen zoeken dan ook continu naar materialen die hen toelaten lichten te bouwen. Isolatieproducent Rockwool Technical Insulation bedient hen op hun wenken. D'M&S bedacht het concept en rolde dit uit in diverse communicatietools.

Voor het campagnebeeld lieten we ons inspireren door het WK Voetbal. Communicatie die recht op doel afging en vlotjes scoorde

Rockwool speelt het sterk met T-Rock

T-Rock is het nieuwste exploot van dakisolatieproducent Rockwool, aan D’M&S om het woord te verspreiden met een rake visual. Het WK Voetbal 2014 was de ideale voorzet naar een concept waarin de dakplaten een rol als grasmat toegedicht kregen. Het beeld werd gelanceerd in een machtig decor: het voetbalstadion van PSV Eindhoven.

Campagnebeeld voor Caproxx Energy Rhinoxx
Campagnebeeld voor de lichtere variant van de nieuwe dakplaat, 'Caproxx Energy'
Ook rond de stier (Caproxx Energy Tauroxx) werd een visual uitgewerkt

De steenbok in Rockwool

Rockwool wou de lancering van zijn nieuwe isolerende dakplaten, Caproxx Energy, niet onder stoelen of banken steken. D’M&S ontwierp daarom een campagnebeeld dat heel wat bekijks oogstte, geïnspireerd op de productnaam. Het silhouet van een steenbok uit isolatieplaten, in bovenaanzicht, kreeg navolging van de stier en de neushoorn.

D'M&S offline verzorgde de productcommunicatie
Productcommunicatie geïnspireerd op het eerder gelanceerde expert-concept

Rockwool Technical Insulation presents

Rockwool ontwikkelde een calculatietool om de juiste isolatie te berekenen. D’M&S nam met een creatieve visual en brochure de productcommunicatie op zich. Een instructiefilmpje waarin alle troeven van het berekingsprogramma aan bod kwamen, maakte isolatieplaatsers warm voor de tool en kon op heel wat aandacht rekenen op vakbeurzen.

Conceptbeeld met 3D-Design
Voor Rockwool ontwikkelden we een krachtig 'global' communicatieconcept met een eenvoudig maar sterk beeld

Rockwool focust op de essentie

Isolatiespecialist Rockwool heeft een missie: iedereen overtuigen dat duurzaam isoleren heilzaam is voor de planeet. Die boodschap wilde het ook overbrengen naar de spelers in de bouwsector. Een eenvoudig maar sterk beeld van onze blauwe planeet triggert, confronteert en zet hopelijk aan tot actie, zo ook op de Bouwbeurs in Utrecht.