Brocom werd opgericht in 1994 om de ‘kleine’ onafhankelijke verzekeringsmakelaar te differentiëren tegenover de grote bank-verzekeraars. Het deed dienst als een vzw die de verzekeringsmakelaars ondersteunde in hun activiteiten en een kwalitatief imago hielp op te bouwen. Vanaf 2005 verschoof de focus steeds meer naar het promoten en zichtbaar maken van de makelaar zelf. Van de 3500 professionele verzekeringsmakelaars in België zijn er vandaag 2200 aangesloten bij Brocom.
Je makelaar wijst leads de weg
Meer waardevolle contacten genereren voor zijn onafhankelijke verzekeringsmakelaars. Daartoe voert Je Makelaar regelmatig campagne rond actuele topics. Wij stuurden recent de bestaande communicatie van de lopende mobiliteitscampagne in de goede richting, met een mix van lead generating tools. Volgt u ons?
Je Makelaar, verzekerd van kwalitatieve leads
Eind vorig jaar ontwikkelden we nog www.makelaarinverzekeringen.be, de nieuwe, gebruiksvriendelijke website voor Brocom, de organisatie achter Je Makelaar. Ter ondersteuning hiervan maakte ons online team nu ook twee lead generation tools, één voor het Autosalon en één voor op Batibouw. Het doel? Het contact stimuleren tussen (potentiële) klanten en lokale makelaars.
Klantvriendelijke website voor je makelaar
Brocom, de organisatie achter Je Makelaar, vroeg ons om zijn b2c-website in een nieuw kleedje te steken. Onze online experts ontwikkelden een gebruiksvriendelijke site waar dienstverlening op de eerste plaats staat.
Je Makelaar tekent voor cartoons
Met de keuze voor een cartooncampagne begaf Brocom, dat onafhankelijke verzekeringsmakelaars promoot, zich op onbekend terrein. Een maximale visibiliteit bleek de sleutel naar succes. Met cartoons in de pers, op nieuwswebsites, vrachtwagens en zelfs op de Antwerpse Meir kreeg Je Makelaar de gevraagde visibiliteit.