Agfa Materials
Innovatieve productontwikkeling

Agfa Materials is een onderdeel van de Agfa-Gevaert Groep en wereldwijd een belangrijke leverancier voor film, inkt en speciale folies voor onder andere de grafische industrie.

Het conceptbeeld van de mooie vrouw die ligt te zonnebaden op een SYNAPS ‘luchtbed’ symboliseert het gemak van deze veelzijdige printoplossing.
Onze offline experts maakten een handig productboekje in miniformaat dat kort de eigenschappen en voordelen van het product opsomt.

Agfa overtuigt printprofessionals met verleidelijk concept

Technologiereus Agfa lanceert SYNAPS, een synthetisch printpapier dat beresterk is, scheurbestendig én waterproof. Om dit revolutionaire materiaal onder de aandacht te brengen van professionele drukkers, ontwikkelden we een visueel sterk concept voor een b2b-advertentiecampagne.

De corporate brochure zoomt in op Agfa’s innoverende manier van werken en op het ecologische aspect van hernieuwbare energie.
Om het product uniQoat te promoten, verstuurden we e-mailings waarin het conceptbeeld duidelijk werd weergegeven. Het conceptbeeld wijst op de kwaliteitsvolle reflectiviteit van het product uniQoat.
D’M&S verzorgde de branding van het product uniQoat. We kozen ervoor om de Q uit te vergroten en duidelijk onder de aandacht te brengen met een een rode kleur. De letter Q verwijst naar de ‘Q-factor’. De Q-factor staat op zijn beurt voor de kwaliteit en toegevoegde waarde die aan het product verbonden zijn.
D’M&S ontwikkelde een creatief concept om uniQoat op een originele manier in de markt te zetten. We focusten hierbij op de belangrijkste troef van het nieuwe type backsheet; de hoge reflectiviteit. Dit concept wordt weergegeven met peilen die het felle zonlicht weerkaatsen. We gebruiken het beeld ook als communicatie in de advertenties.
Om het geheel nog meer kracht bij te zetten, ontwikkelden we een corporate map waarin de brochure en andere documenten kunnen verzameld worden.
Om de beursbezoekers aan de stand van Agfa te activeren, konden ze via een strooikaart meedoen met de ‘Reflectivity Challenge’ en hun eigen backsheet laten testen op reflectiviteit.

Nieuwe productlancering voor Agfa Materials

Om op de grootste PV-vakbeurs in China uit te kunnen pakken met een nieuw en revolutionair product, riep multinational Agfa Materials de hulp in van D’M&S. Onze communicatie-experts ontwikkelden niet alleen het conceptbeeld voor een nieuw soort ‘backsheet’, maar tekenden ook voor de uitrol van de ondersteunende communicatietools. Via een mix aan communicatiekanalen informeerden en overtuigden we zo de professionals uit de PV-sector.