Influencer marketing is voor AEG geen onbekend terrein. Belgische topchefs zoals Sofie Dumont, David Martin, Filip Claeys en Giovanni Bruno delen op hun sociale media graag wat je kan met de toestellen van AEG. Maar voor onze influencer marketeers mag het gerust wat meer zijn. Om een nog groter publiek te bereiken en te activeren, zetten we de merkambassadeurs ook regelmatig live in.

 

De juiste content

Gekoppeld aan de juiste content (zie: de zoutsteenactie uit Update 58) genereren de posts, stories en reels op hun socialemediakanalen altijd veel aandacht. Maar er bestaan ook andere manieren om influencers in contact te brengen met hun volgers en die nog meer te overtuigen van de troeven van je merk.

Macro en micro influencers

Eerst dit. Naast het kruim van de Belgische kookwereld doen we voor AEG ook een beroep op micro-influencers. Deze gepassioneerde foodies en lifestylespecialisten zijn misschien minder klinkende namen dan de bekende macro-influencers, maar hebben een al even trouw en betrokken publiek.

Met de influencer events slaagden we erin nog meer mensen warm te maken voor de toestellen van AEG.

Natafelen op de socials

De gastronomische influencer events maakten niet alleen bij de deelnemers heel wat positieve reacties los (op hún sociale media). Ook de chefs zelf tafelden graag na en deelden de ‘content’ gretig via hun socials. Zo kreeg de naamsbekendheid en zichtbaarheid van AEG dankzij de live influencerstrategie een extra fijne nasmaak.

Aftermovie

Bekijk de aftermovie die we hebben gemaakt!