Breng een ‘big brand vibe’ over op je klanten
Een succesvol merk spreekt mensen aan, boeit hen, doet hen dromen en, vooral, kopen. Wil je dus iets verkopen via e-commerce dan moet je met je merk je doelgroepen verleiden en overtuigen. Ze moeten je zelfs zo graag zien dat ze je in het hart sluiten en blijven terugkomen. Loyalty is key voor elke e-shop.
Hoe je jezelf een aantrekkelijk imago aanmeet en een onweerstaanbare brand vibe verspreidt? Alvast niet alleen met een mooi logo en een leuk design! Een logo, en bij uitbreiding een design of huisstijl, is natuurlijk belangrijk om je merk een eigen identiteit en look-and-feel te geven. Het helpt bovendien de aandacht te trekken en publiek naar jouw winkel te lokken. Het is de etalage van je e-commerce.
Maar… even belangrijk, en misschien zelfs nog belangrijker om een sterke merkperceptie te creëren, is wat er in de etalage ligt en wat er in de winkel allemaal gebeurt. Welke producten of diensten bied je je klanten aan? Welk gevoel roepen ze op? Zijn ze zo fantastisch als jij beweert? Welke experience mogen klanten bij jou verwachten?
Neem bijvoorbeeld Apple. Mensen denken bij het merk Apple aan coole producten, innovatief, goed ontworpen, eenvoudig in gebruik enzovoort. En daarvoor hoeven ze echt niet alleen het logo te zien. Het logo helpt bij het oproepen van die positieve perceptie, maar Apple doet ook wat het belooft. Practice what you preach, dus.