Heeft drukwerk nog een meerwaarde?

Jazeker! Drukwerk is niet uitgestorven, integendeel. Het heeft een mooie toekomst in het vooruitzicht. De lezer heeft namelijk nog steeds meer vertrouwen in print media dan in online media. En dat rendeert.

De grote kracht van drukwerk

Het internet, sociale media en online informatieplatformen zijn aanpasbare media. Print haalt juist voordeel uit het proces van creatie tot verbeteren en finaliseren. De definitieve vorm ligt dus in de handen van de lezer, wat zorgt voor een hogere betrouwbaarheid en dé grote kracht van drukwerk.

Print media vs. online media

Onderzoek bevestigt: gedrukte informatie krijgt meer aandacht van de lezer en wordt langer onthouden dan informatie verworven uit online media. We zien dan ook een duidelijke trend waarin drukwerk terug prominenter wordt in de marketingmix van veel bedrijven, en terecht! Het is namelijk geen of-of-verhaal, maar een en-en-verhaal.

Alles is mogelijk

Druktechnieken, papierkeuze of visuele hoogstandjes zetten jouw bedrijf moeiteloos in de schijnwerpers. Er zijn geen limieten. Met overdachte druktechnieken kan je bovendien veel vertellen. Als ecologisch tijdschrift je boodschap versterken door het gekozen papier? Of uitpakken met een catalogus in dezelfde hoge kwaliteit als jouw producten? Alles kan en daarom is het einde van de gedrukte boodschap nog lang niet in zicht. En waar posten op Facebook in hetzelfde stramien verloopt, kan jij elke keer opnieuw een totaal andere vorm boetseren op maat van de boodschap.

“Sprekende beelden, pakkende teksten, een strakke vormgeving en dat alles in de lijn van het bedrijf.”

Je kan je verbeelding werkelijk de vrije loop laten om consumenten aan te sporen tot actie. Kortingsbonnen zijn een beproefde methode maar ook kleine voorwerpen of staaltjes zijn altijd een groot succes. In de ogen van de consument toon je zo originaliteit en een groot vertrouwen in de overtuigingskracht van je product. Je hebt tenslotte geen e-mail nodig om te weten wat je geproefd hebt en lekker vindt, toch?