Van de Velde Packaging is al meer dan 80 jaar gespecialiseerd in verpakkingen en bijhorende machines. Dankzij een resem succesvolle overnames, schrijft het een mooi groeiverhaal. Om vanuit alle divisies en via alle kanalen consistent te communiceren, had het bedrijf nood aan een herkenbaar en overkoepelend concept. Eentje dat het merk meer zichtbaar én vindbaar maakt in de markt. Een Perfecte uitdaging voor ons team! 

Uniforme communicatie

Tijdens een brainstormsessie doken onze strategen samen met de klant in hun communicatieverhaal. Hoe verloopt de communicatie vandaag? Wat kan beter? Waar is er nood aan? …  Onze concept creators bleven niet bij de pakken zitten en gingen aan de slag. Een nieuw overkoepelend concept, off- en online uitgerold, zette Van de Velde uniform op de Europese kaart.

Overkoepelend 3D concept

Voor het concept lieten we ons inspireren door Pieter Van de Velde, de founding father van Van de Velde Packaging. De P stond al centraal in het logo en dat bleef zo. De letter vormt de rode draad doorheen de volledige branding, te beginnen met het krachtige beeldconcept.

De P die we in 3D uitwerkten, wordt gevormd door allerlei soorten verpakkingen en staat zo symbool voor de core business van het bedrijf en zijn uitgebreide aanbod. We laten de P bovendien terugkomen in de verschillende USP’s van Van de Velde: van Perfection en Power tot Presentation.  

De bijhorende baseline ‘The full Package in Packaging’ bevestigt dat je als klant voor alle services oftewel voor het volledige pakket bij Van de Velde terechtkan. Niet alleen voor de verpakkingen zelf trouwens, maar ook voor het ontwikkelen van een verpakkingssysteem op maat. Ontzorging van a tot z heet dat.

 

Offline uitrol

Onze designers tekenden de lijnen van de nieuwe huisstijl uit in een huisstijlgids, kwestie van ook in de toekomst een consistente communicatie te kunnen garanderen. Ontwerpers vinden er alle do’s en don’ts terug naar gebruik van een correct gebruik van logo, kleuren en andere grafische elementen.  

We trokken de nieuwe huisstijl al door op verschillende offline tools. Denk maar aan beurscommunicatie, brochures, salestools, … We verzorgden daarbij ook de foto- en videografie. We namen onder andere droneshots om de website en socials een dynamische touch te geven. Het beeldmateriaal werd dus zowel off- als online ingezet om het verhaal van de rebranding duidelijk naar buiten te brengen.

Future-proof website 

Onze developers creëerden ondertussen een nieuwe Drupal website – voor zowel de packaging als de systems afdeling – in maar liefst negen verschillende talen. Het resultaat is een krachtig en future-proof internationaal contentplatform dat als voornaamste doel heeft leads te genereren.

Online marketing

Het nieuwe concept gebruikten we ten slotte ook online op de social media. Onze marketeers maakten een contentkalender op die bestaat uit verschillende contentclusters zoals bijvoorbeeld AGF (aardappelen, groenten, fruit) of premium verpakkingen. Op basis van die kalender ontwikkelden ze diverse soorten creatieve Engelstalige LinkedIn posts.  

Onze digital marketeers adverteerden de posts telkens naar de juiste doelgroep om de branding nog meer te verspreiden en kracht bij te zetten. Targeted communicatie, check!

Daarnaast stelden we ook social media guidelines op met alle best practices omtrent posts zowel qua copy als design. Zo brengen we samen met Van de Velde het nieuwe branding verhaal in alle media efficiënt en consistent naar buiten. Full-service communicatie met de P van Power up your brand!