Na de algemene employer branding campagne (zie Update 59 of onze website) richt Clarebout zijn pijlen vandaag op jong talent. Een programma voor Young Potentials en een leuke campagne moeten jongeren goesting doen krijgen voor een job met frietjes bovenop.

 

De uitdaging

De zoektocht naar nieuwe medewerkers blijft een uitdaging voor bedrijven. Ook voor Clarebout Potatoes, één van de grootste Belgische producenten van diepgevroren aardappelproducten. Het familiebedrijf is internationaal actief en exporteert naar meer dan 120 landen. Voor zijn verdere groei zoekt Clarebout vers bloed. Ook pas afgestudeerden zijn meer dan welkom, met een traineeship op maat van hun interesses en opleiding.

Young employer branding

In lijn met de algemene employer branding campagne ‘Heb jij de juiste patattitude’, die onze creatives eerder uitwerkten, creërden we nu een campagne die young potentials moest warm maken voor een leertraject in de Patattitude Academy. Onder het motto ‘Clarebout zet de kroon op je studies’ kunnen sollicitanten zich inschrijven voor een van de vijf programma’s. Na afronding van hun traject zijn ze master in de Fritologie!

Online en offline promo

Voor de promotie van de Patattitude Academy ontwikkelden we een nieuw beeld in twee versies, een jongen en een meisje met een frietkroon op het hoofd. De bestaande jobwebsite breidden we uit met een extra landingspagina waar geïnteresseerden alle info over het traineeship terugvinden en zich via een formulier kunnen inschrijven voor het programma van hun keuze. We rolden het concept ook verder uit op offline promomateriaal, waaronder banners voor extra visibiliteit op jobbeurzen. Yep, we gaven er weer een flinke patat op om Clarebout in de kijker te zetten.