Hoe de betrokkenheid van je doelgroepen verhogen? Sanitair- en verwarmingsspecialist STG doet het via de ProClub, een digitaal engagement platform voor installateurs. Die stonden dan ook maximaal centraal in de campagne waarmee we de ProClub extra in the picture zetten.

Loyaliteit loont

STG heeft het voor installateurs die hun materiaal aankopen bij de groothandel in sanitair materiaal. Loyale sanitair-technische professionals staan er onvoorwaardelijk centraal. Ze krijgen een breed aanbod van kwalitatieve producten en een persoonlijke service, advies van experten, scherpe prijzen, trainingen, exclusieve deals en beloningen. Het engagement van STG kent geen grenzen. Leden van de ProClub weten dat maar al te goed.

Voor en door installateurs

Om installateurs te overtuigen lid te worden van de ProClub en leden te activeren, bedachten we een campagne met de vakman in de hoofdrol. Het people-centric concept, de heldere boodschap, de fotoshoot, … We bouwden de communicatie volledig op rond de professional en rolden die uit op de website en in een promovideo, op de socials en in andere kanalen. En ook op Valentijn haalden we alles uit de kast.

Artificiële verleidingskunst

De verkoopactie die STG elk jaar rond Valentijn organiseert, is steevast een schot in de roos. Om ze nog meer punch te geven en het engagement van zijn klanten te versterken, gaven we de actie een extraatje dat harten deed smelten: een verleidelijk liefdesgedichtje… op maat gemaakt. De gedichtjes moesten de klanten niet zelf schrijven. Daartoe hadden we een webmodule ontwikkeld waarop ze hun mooiste liefdesverklaringen konden genereren met behulp van artificiële intelligentie. Enkele voorkeuren aanduiden – (koos)naam van de partner, de aantrekkelijkste kwaliteiten en kenmerken, de gewenste schrijfstijl, … – en klaar. Een originele AI-tool, naadloos geïntegreerd in de bestaande website, waar heel wat loodgieters én hun partners niet aan konden weerstaan! Visueel verpakten we de actie in een beeldvorming met de installateur centraal, een knipoog naar de lopende engagement campagne.

Complimentendag by AI

Dankzij de fijne reacties op ons poëtisch AI-concept gaven we de module samen met de HR-afdeling van STG een make-over voor complimentendag. Medewerkers konden zo op een originele manier elkaar bloemetjes toewerpen en schouderklopjes uitdelen. En of ze dat deden!