Potayto, potahto. Verse nieuwtjes verpreiden binnen je organisatie is geen friet in ‘t bakkie. Vooral niet wanneer je werknemers verspreid zijn over twee productie-eenheden in twee verschillende landen met verschillende talen (!). Clarebout lost dit op met Patati: een intern nieuwsmagazine voor alle medewerkers. Wij gaven het boekje een vette makeover en zorgden voor smakelijke inhoud.

De uitdaging: de interne patattitude aanwakkeren

Sinds de lancering van de Patattitude employer branding campagne, heeft Clarebout Potatoes heel wat nieuwe werknemers mét de juiste attitude aangetrokken. Om deze instroom in goede banen te leiden en zowel nieuwe als huidige werknemers on board te houden, wil Clarebout zijn interne keuken uitlichten. Hoog tijd om het interne boekje Patati in een nieuw puntzakje te steken. 

Een hapklaar boekje

We gingen voor een volledige metamorfose. Eerst werd de inhoud van het nieuwsmagazine onder de loep genomen. Nieuws? Check! Praktische info? Check! Maar wat met de collega’s? Die krijgen in de nieuwe Patati hun eigen rubriek waarin ze uitpakken met hun verborgen talenten. Heerlijk! Onze creatives gaven er een patat op met een verrukkelijk nieuwe cover, gemoderniseerd kleurgebruik, heerlijke layout en duidelijke iconografie.

De patattitude employer branding campagne zorgt voor nieuwe dynamiek en extra enthousiasme, zowel intern als extern.

Het resultaat

27 pagina’s boordevol patattitude! De reacties zijn alvast positief: “Ik sta in de eerste editie van het splinternieuwe Patati boekje. Hoe chic is dat! Het magazine ligt pronkend op de salontafel, zodat vrienden en familie er ook doorheen kunnen bladeren,” vertelt magazijnier Jonas met een big smile.