Op Dag van het Gezin lanceerden we een campagne die ondertussen al vele Belgen in hun hart hebben gesloten. Met een tv-spot, berichten op de socials en een fundraising event in het Grand Casino van Knokke-Heist zetten we sindsdien het Ronald McDonald Kinderfonds in de spotlights. Alles voor het goede doel!

Awareness bij ouders

D’M&S is trotse partner van het Ronald McDonald Kinderfonds, een internationale organisatie die ouders met langdurig zieke kinderen bijstaat. Dat doet het in België onder andere via het Ronald McDonald Huis waar ouders tijdens de hospitalisatie van hun kind kunnen verblijven. Het idee is dat in moeilijke periodes samenzijn het beste medicijn is. Hoog tijd dus om dit mooie initiatief een awareness boost te geven.

 

 

Een knuffelconcept op tv

Het idee van ‘keeping families close’ was, samen met de mascotte van het goede doel, de inspiratie voor het concept dat we bedachten om het Ronald McDonald Kinderfonds en zijn Huizen in België te promoten. Het knuffelkonijn speelt zelfs een hoofdrol in de sfeervolle tv-spot die ons videoteam op locatie in een ziekenhuis draaide. Het campagnebeeld, eveneens ter plaatse geshoot door onze fotograaf, gebruikten we al op de sociale media en verwerkten we in de vernieuwde website.

Always on digitale campagne

De website, die onze developers en designers in een eigentijds en aantrekkelijk jasje staken, was voor onze contentmarketeers ideaal om hun always on campagne aan te linken. Het content plan voorzag daarbij in een rist targeted postjes op Facebook, Instagram en TikTok, naast videomarketing op YouTube.

Onze media-adviseurs stelden het Ronald McDonald Kinderfonds ook een nationale online videocampagne voor gericht naar volwassenen met jonge kinderen. Een advies dat de klant ter harte nam.

Fundraising gala event

Om sponsors aan te trekken en donaties op te halen, organiseerden we ook een fundraising event. Ons eventteam selecteerde daarvoor de perfecte locatie: het Casino van Knokke. De iconische zaal in de mondaine badplaats vormde het schitterende decor voor een gala-event, gepresenteerd door VRT-journaalanker Hanne Decoutere. Zij mocht het talrijk aanwezige publiek een mix aanbieden van mooie getuigenissen van mensen dicht bij het Ronald McDonald Kinderfonds en een show vol dans en muziek. Als top of the bill werden er enkele unieke stukken geveild. De opbrengst ging volledig naar het goede doel. De avond werd afgesloten met een stijlvolle afterparty.

Ook Kevin De Bruyne en zijn vrouw zijn ambassadeurs van het Ronald McDonald Kinderfonds België.

Gouden eventcommunicatie 

Naast de organisatie, hospitality en catering namen we ook de communicatie van het exclusieve black tie-evenement voor onze rekening. Zo stelden we een sponsordossier samen om bedrijven ervan te overtuigen tegen betaling een tafel te reserveren. We verzorgden de uitnodigings- en registratieflow. En we ontwikkelden alle printtools, van het veilingboekje tot de signalisatie.

What’s next?

Het evenement zette een punt achter de eerste wave van de campagne. Maar daarmee is het nog niet gedaan. In het najaar volgt een tweede campagnegolf om via de socials de awareness hoog te houden én nog meer potentiële sponsors warm te maken het Ronald McDonald Kinderfonds te steunen. We houden je op de hoogte.