Jongeren tussen de 12 en 18 jaar in zes verschillende gemeenten attent maken dat afval achterlaten op hun hangspots lame is? Voor afvalbeheerder IDM, ofwel Intercommunale Durme-Moervaart, ontwikkelden we daartoe een hip concept. Let’s find out!

Alles op? Do the Trash Drop

Ons creatief team ging aan de slag en na een inspirerende brainstormsessie was ‘The Trash Drop’ geboren. Samen met het bijpassend conceptbeeld, een hand die letterlijk iets lijkt te droppen, moet het jongeren overtuigen hun afval op openbare plaatsen voortaan met een smak in de vuilbak te gooien.

Overtuigende influencer marketing

Een sterk creatief concept? Check! Om daarmee ook effectief onze doelgroep te bereiken, schakelden we influencer Timon Verbeeck in. Als winnaar van de ‘Gouden K’ voor TikTok-ster van het jaar (2022) en met ondertussen meer dan 800.000 volgers op z’n TikTok-account is hij de geknipte persoon voor deze taak. Met zijn sketches en grappige filmpjes weet hij de jongeren moeiteloos te overtuigen. Als heuse Trash Dropper toont hij in zes video’s – eentje per gemeente- dat caren voor een propere omgeving dikke fun is. Vuistje!

Propere landingspagina 

Om al het gegenereerde verkeer van onze online marketingcampagne niet verloren te laten gaan, maakten onze web developers een landingspagina aan. Een jeugdig design, frisse kleuren en hippe content sporen de jongeren opnieuw aan om hun afval in de vuilbak te mikken. Ze krijgen er meer info rond het concept en kunnen er uiteraard ook de video’s van Trash Dropper Timon (her)bekijken. Met meer dan 136.000 likes, 7.300 comments en 1.4 miljoen views was de actie een groot succes en meer woorden gaan we er hier niet aan vuilmaken!