Nu architecten, studiebureaus en andere voorschrijvers weten wat The BIM Library van ROCKWOOL Core Solutions is, wil het tot de kern van de zaak komen: conversies. Volgend op de awarenesscampagne (Update 59) lanceren we een tweede onlinemarketinggolf die de doelgroep opnieuw bereikt en rechtstreeks naar de BIM Library leidt.

Call to action

A few simple clicks, daarmee kan je alle BIM-data over sandwichpanelen met steenwolisolatie vinden én downloaden. Althans, als je The BIM Library van ROCKWOOL Core Solutions gebruikt. Klinkt handig, en dat is het ook! Om architecten daarvan nog meer te overtuigen en awareness om te zetten in conversion, activeerden we de doelgroep met een online campagne die recht op doel afgaat.

Onze online media buyers zorgen ervoor dat architecten 
The BIM Library moeiteloos vinden via Google Display Ads,  Google SEA en LinkedIn targeting.

Meten, analyseren, BIMproven

Na de eerste wave, volgde een uitgebreide analyse. Welke cruciale informatie heeft de doelgroep nodig om daadwerkelijk over te gaan tot conversie? Welke formats en visuals hadden de meeste impact? En welke triggers kunnen hen uiteindelijk overtuigen? Onze online marketeers gebruikten al die bevindingen om de doelgroep nóg beter te leren kennen, en fase twee op te starten.

Online marketingaanpak

Het einddoel? Architecten die BIM-tools gebruiken rechtstreeks naar de BIM Library leiden, met als ultieme conversie: registraties. De eerder ontworpen conceptbeelden werden verder uitgerold door onze content creators in klikbare LinkedIn single image en carrouseladvertenties. Tegelijkertijd ging ons (online) videoteam van start met een krachtige onlinevideo die de unieke verkoopargumenten nog duidelijker belicht. Dit alles in het Engels, Frans, Duits en Italiaans. 

Simsalabim, verschijn op Google

Onze online media buyers zorgen ervoor dat architecten The BIM Library moeiteloos vinden via Google Display Ads en Google SEA. Met gerichte targeting en opvallende advertenties vergroten ze de zichtbaarheid tot het maximum.