Gyproc activeert ‘alle vijf’ online

Doelgerichte SEA-campagne

Een tussenwand plaatsen of een plafond hangen? Daar heeft Gyproc alles voor in huis. Alles, dat betekent een totaalaanbod met vijf productgroepen: Metal Studs, platen, toebehoren, voegmiddelen en lijmen & primers. Wie ze alle vijf heeft, mag zeker zijn dat het gyprocken vlot verloopt.

Aangezien de doe-het-zelver steeds vaker online op zoek gaat naar oplossingen, schakelden we voor Gyproc op dat vlak een versnelling hoger. Na een grondige zoekwoordenanalyse startten we in de periode rond de bouwbeurs Batibouw een SEA-campagne. Voor elke fase van de customer journey werden advertenties geschreven. Niet lukraak dus, maar doelgericht op basis van de juiste zoekwoorden en heel concreet in functie van waar de online zoeker zich in zijn journey bevindt: Awareness, Consideration of Conversion. Renoveren, renoveren met gipsplaten en renoveren met Gyproc, zeg maar.

Websites

Alles op 1 landingspagina

De advertenties sturen de doe-het-zelver naar een gloednieuwe landingspagina. Die single page website toont de ‘vijf van Gyproc’ en hun voordelen, en stuurt bezoekers voor meer info over de verdeelpunten en de demosessies naar de eigenlijke Gyproc-site. Samen met de duidelijke actieknoppen vinden gyprockers er dus pasklare antwoorden, voor een snel en makkelijk resultaat.

De zoekmachine geoptimaliseerde (SEO) blogberichten met praktische tips bieden de doe-het-zelver nog meer interessant leesvoer en voeden de traffic naar de Gyproc-site.

POS in de winkel

Naast de onlinetools werkten we ook displays, wobblers en andere promotietools uit voor de verdere verspreiding en grotere zichtbaarheid van de boodschap in het winkelpunt.