Hoe breng je je boodschap sterk over en zorg je dat je verhaal goed blijft hangen? Virtual reality (VR) opent vandaag de weg naar ongeëvenaarde belevingen. Het is een zeer breed begrip dat vaak een oplossing kan bieden voor HR vraagstukken of marketing uitdagingen.

 

Een sterk medium om bij te dragen aan een goeie employer branding campagne

Ontdek in onderstaande video wat VR zo krachtig maakt, en hoe wij met deze sterke tool
de puntjes op de i plaatsten van de employer branding campagne voor onze klant PSA Antwerp.

Van video, copy en design, over drukwerk tot en met standenbouw.
Ontdek hier onze 360° bik op de employer branding campagne van PSA Antwerp.

Wist je dat

Wat velen niet weten, is dat het verhaal van virtual reality al begon in 1956. Dank je wel Morton Heilig, ook wel de vader van de VR genoemd.

Enter the ‘Sensorama Simulator’! Met deze arcade machine kregen mensen al een voorproefje van de virtuele werkelijkheid. Door film, geluid, trilling, wind en geur samen te laten komen, kregen kijkers voor het eerst een ongeëvenaarde filmervaring. Een aantal jaar later in 1960 patenteerde Morton Heilig z’n Telesphere Mask, of kunnen we dit wel de eerste Gear VR noemen?

Deze machine en de vele ontwikkelingen die hierna volgden, hebben geleid tot de virtual reality die we vandaag kennen. Toch kan je zeker zijn dat we nog steeds leven in het begintijdperk van VR. De huidige technologieën en creatieve breinen van vandaag hebben virtual reality slechts in een nieuwe fase gebracht. Aan ons dus om samen met jullie de oneindige mogelijkheden van VR te ontdekken op het vlak van marketing.