PSA Antwerp

360° blik op Employer branding voor PSA Antwerp

Met meer dan 3.900 medewerkers is PSA Antwerp een belangrijke werkgever in de Antwerpse haven. Om de groei te ondersteunen, zijn dringend IT’ers en technische en operationele profielen nodig. PSA Antwerp kwam bij ons met de vraag: hoe kunnen we de beste profielen aantrekken?

Technische profielen gezocht

Met zijn 3 containerterminals is PSA Antwerp de grootste speler van de containertrafiek in de Antwerpse haven. Om die indrukwekkende logistieke machine draaiende te houden, zijn technische profielen hard nodig. Maar die zijn schaars en gegeerd.

Werkgever als topmerk

D’M&S onderzocht de doelgroepen en wat PSA Antwerp hen te bieden heeft. Daaruit bleek de nood om eerst de merkbekendheid te verhogen bij toekomstige medewerkers. Om hen in een volgende stap tactisch te overtuigen om te solliciteren.

Het resultaat was een solide ‘employer branding plan’. Met als eerste stap een campagne om PSA Antwerp als merk op de kaart te zetten in de jobmarkt.

Kom dat zien, ervaren en beleven!

‘Wie bij PSA Antwerp langskomt in de haven is vaak zo overdonderd van de indrukwekkende site dat dikwijls de interesse meteen gewekt is’, aldus de HR-afdeling. Maar het is nu net potentiële werknemers tot bij de terminaluitbater ter plaatse krijgen, dat de moeilijkste barrière blijft.

Om de nieuwe employer branding campagne kracht bij te zetten, ging PSA Antwerp naar enkele jobbeurzen van Vlaamse hogescholen. Daar lieten we mensen voelen en zien hoe het eraan toegaat aan de terminals in de haven. Naast een mooi verzorgde stand met alle benodigde brandingstools, lieten we de hogeschoolstudenten op een originele manier kennis maken met PSA Antwerp.

Stap in de virtuele haven!

Zo maakten we een 360° VR-film, een virtuele weergave van de fascinerende havenwerkomgeving. Met een virtualrealitybril konden de studenten dus alvast genieten van een rondleiding ter plaatse. Het is met deze virtual reality dat we een technologisch vernieuwende stap genomen hebben in deze unieke employer branding campagne.

De studenten waren alvast laaiend enthousiast. Niet getreurd want ook jij kan, zonder bril, een kijkje nemen in de innoverende wereld van de Antwerpse haven aan de hand van deze 360° video.

Thuishaven voor gedreven professionals

In het bepalen van de juiste strategie was het van groot belang om eerst een campagne op maat te creëren. Het campagnebeeld is een mooie samenvloeiing van het gelaat van een gemotiveerde werknemer met de betoverende wereld van de haven. Werken bij PSA Antwerp krijgt letterlijk en figuurlijk een gezicht.

Eerder was het campagnebeeld al op grote doeken te zien in het havengebied en voor het MAS in het hartje van Antwerpen. Dit vormde het fundament voor onze toekomstige tactische acties en voor een vruchtbare samenwerking met PSA Antwerp.