Overslaan en naar de inhoud gaan
logo logo
  • About us
  • Expertises

    Insights

    • Market & competition
    • Customer audits
    • Branding & messaging
    • Channels & impact

    Vision

    • Go-to-market strategie
    • Merkstrategie
    • PR & Persstrategie
    • Communicatiestrategie
    • Consultancy on site
    • Citymarketing
    • Sportmarketing
    • Publieke sector

    Creative

    • Contentproductie
    • Design & packaging
    • Video & motion
    • Branding & concepting
    • Copywriting

    Digital

    • Webplatformen
    • Performance marketing
    • Cloud, Data & Integration

    Live

    • Corporate events
    • Standenbouw
    • Incentives
    • Congressen & Seminaries
    • Beurzen
    • Roadshow
    • Product launches
    • Hybride events
  • Cases
  • Clients
  • 1 Blog
  • 6 Talents
  • Contact

Sterk staaltje branding 
voor SPARX

Merken creëren en activeren? We love it. Toen Travex, CTI en MJT, drie bedrijven uit de Belgian Industrial Group (BIG), de krachten bundelden om zich als SPARX sterker in de markt te profileren, tekenden we mee de lijnen uit van een merkstrategie die de fonkelnieuwe onderneming krachtig in de markt zette. En of dat vonken gaf! 

Client
Sparx
Market
Marketing challenges
Brand & Communication Strategy

Nieuw merk gaat voor ‘samen sterk’ 

Travex, CTI et MJT, drie Belgische bedrijven gespecialiseerd in industriële leidingen, ketelbouw en metaalassemblage, heten voortaan SPARX. De onderneming wil hiermee zijn marktpositie verstevigen en verder groeien in België en Frankrijk. Maar eerst moest het nieuwe merk – de naam werd gekozen door de medewerkers – een eigen identiteit krijgen. Enter onze merkstrategen. 

Strategische workshop bepaalt go-to-market 

Een merkstrategie uitwerken? Voor SPARX begonnen we met een go-to-market workshop. Daarop stelden we de business- en communicatiedoelstellingen scherp en bepaalden de prospect en customer persona’s. We brachten in kaart wie we wilden bereiken met welke boodschap en wanneer. Kortom, een noodzakelijke denkoefening om het merk efficiënt te lanceren en een tactisch uitgekiend actieplan te kunnen samenstellen. 

Branding from scratch: van merkbelofte tot huisstijl 

Eenmaal duidelijk hoe SPARX zich als merk wilde positioneren, schreven we de brand promise en de customer/employer value proposition uit. Zo weet iedereen, van klanten en prospecten tot medewerkers en andere stakeholders, welke richting SPARX wil uitgaan en waar de naam voor staat: Strong, Personal, All-in, Reliable en eXpertise. 

Visuele identiteit

Vervolgens namen we de visuele identiteit onder handen en creëerden een logo en huisstijl die de expertise, de passie en het betrouwbare karakter van SPARX weerspiegelen. In het bijhorende brandbook beschreven we meteen ook alle huisstijlelementen in detail, van logodesign over lettertype tot kleuren. De perfecte gids om straks de SPARX communicatie, in alle media, correct en eenduidig vorm te geven.

Visueel concept geeft vonken 

En nog meer visueel vuurwerk. Om extra awareness te creëren, ontwikkelden we een conceptbeeld met stopping power. Als visuele hoeksteen van de lanceringscampagne vertelt dat het verhaal van SPARX, de specialist in industrieel leidingwerk die topwerk levert van A tot Z. Soms zegt één beeld echt meer dan duizend woorden… 

De medewerkers van SPARX werden trouwens nauw betrokken bij de creatie van het beeld. Onze fotograaf ging ter plaatse een aantal van hen fotograferen. En of ze fier waren dat ze het gezicht van SPARX mochten zijn. Thumbs up!

Merkactivatie? Let’s go! 

En hoe moet het nu verder? Na het opbouwen van het merk, volgt de activatie. Het plan ligt al klaar om SPARX crossmediaal te laten schitteren. Maar daarover later meer.

Ook crossmediaal communiceren en leads genereren? Contacteer ons.
Stuur een e-mailBel ons

Brugge

Vaartdijkstraat 19 D, 8200 Brugge | GPS: Z1 Ten Briele +32 (0)50 40 20 00

Antwerpen

Van de Wervestraat 20/ bus 102, 2060 Antwerpen +32(0)3 349 26 20

Brussel

Havenlaan 86c, B16, 1000 Brussel +32 (0)2 512 72 00

Utrecht

De Staat, Papendorpseweg 75, 3528 BJ Utrecht, Nederland +31 (0)347 23 70 05

Rijsel

10, Rue Michel Servet, 59000 Rijsel, Frankrijk

D'M&S Update

Laat je inspireren

  • Insights
    • Market & competition
    • Audits clients
    • Branding & messaging
    • Channels & impact
  • Vision
    • Go-to-market strategie
    • Merkstrategie
    • Communicatiestrategie
    • PR & Persstrategie
    • Consultancy
    • Citymarketing
    • Sportmarketing
    • Publieke sector
  • Creative
    • Contentproductie
    • Design & packaging
    • Video & motion
    • Copywriting
    • Branding & concepting
  • Digital
    • Performance marketing
    • Digitale platformen
    • Cloud, Data & Integration
  • Live
    • Standenbouw
    • Roadshow
    • Incentives
    • Congressen & Seminaries
    • Beurzen
    • Product launches
    • Corporate events
    • Hybride events
  • Google partner
  • LinkedIn Fundamentals Certified
  • Mailchimp Pro partner
  • Meta
  • TikTok academy: Small business
  • Webmecanik
  • MACP
  • Erkend Printmedia stagebedrijf
  • Febelgra
  • Feweb
  • JEP
  • ACC
LinkedIn Facebook Instagram
  • ©2025 D'M&S, All rights reserved
  • Disclaimer
  • Cookieverklaring
  • Privacy policy
Journalist
  • Location
  • Mail
  • Phone
  • About us
  • Expertises

    Insights

    • Market & competition
    • Customer audits
    • Branding & messaging
    • Channels & impact

    Vision

    • Go-to-market strategie
    • Merkstrategie
    • PR & Persstrategie
    • Communicatiestrategie
    • Consultancy on site
    • Citymarketing
    • Sportmarketing
    • Publieke sector

    Creative

    • Contentproductie
    • Design & packaging
    • Video & motion
    • Branding & concepting
    • Copywriting

    Digital

    • Webplatformen
    • Performance marketing
    • Cloud, Data & Integration

    Live

    • Corporate events
    • Standenbouw
    • Incentives
    • Congressen & Seminaries
    • Beurzen
    • Roadshow
    • Product launches
    • Hybride events
  • Cases
  • Clients
  • 1 Blog
  • 6 Talents
  • Contact