5 ijzersterke argumenten pro printmedia

0 minuten

Liefde voor print

Als crossmediaal bureau beseffen we maar al te goed dat printmedia deel uitmaken van een evenwichtige mediamix, die online en offline communicatietools verenigt. Sterker nog, we ontwikkelen print met 200% passie en overtuiging! Ondanks de alomtegenwoordigheid van het internet blijft print immers populair bij de mediaconsument. Wij zetten 5 ijzersterke pro print argumenten op een rijtje voor je. 

1. Honderdduizenden vliegen in 1 klap

Toegegeven, de papieren versies van kranten, weekbladen en maandbladen verkopen iets minder goed sinds de opkomst van online, maar alles samen bereiken printmedia nog steeds honderdduizenden lezers. Die lezers geven hun tijdschrift vaak ook nog eens door aan vrienden of familie. Een immense markt dus, die je via online kanalen niet volledig kan bereiken. 

2. Een tijdschrift voor elke doelgroep

Er bestaan week- en maandbladen voor allerlei doelgroepen. Vrouwen, meisjes, senioren, amateurkoks, sporters, computerfreaks, ondernemers, tuinierders, fashion addicts, dierenliefhebbers … De kans is dus groot dat er ook een tijdschrift bestaat dat jouw doelgroep leest. Als je hierin adverteert, bereik je direct de mensen die affiniteit hebben met jouw producten of diensten.  

3. Een extra portie geloofwaardigheid

Lezers beschouwen advertenties die verschijnen in printmedia vaak als meer betrouwbaar dan online advertenties. Via printmedia kan je dus meer invloed uitoefenen op je lezer en kan je hem makkelijker aanzetten tot actie. 

4. De lezer zegt ‘ja’ tegen advertenties

Wie een krant en vooral een tijdschrift koopt, weet dat hij daarin ook advertenties zal vinden. En dat vinden we niet erg. Integendeel. Reclame maakt deel uit van printmedia, wordt algemeen geaccepteerd en in sommige gevallen zelfs positief beoordeeld.   

5. Creativiteit troef

Een advertentie in printmedia kan je zo creatief maken als je zelf wil. Zeker als je een volledige pagina tot je beschikking hebt, zijn de mogelijkheden om je doelpubliek te raken bijna eindeloos. Zet de creatievelingen aan het werk en maak indruk met een grappige, mooie, ontroerende, slimme of provocerende advertentie.    

Het minste wat we kunnen zeggen over printmedia is toch wel dat het een veelzijdig medium is. Met print kan je alle kanten uit en zelfs de combinatie maken met online communicatietools. Het is immers een heel goede actieve basis voor crossmediale communicatie, waarbij je je doelgroep via verschillende online en offline mediakanalen tegelijk benadert.