EnergyVision is al lang geen groentje meer in de markt van zonnepanelen en elektrische laadpalen. Sinds kort biedt het ook goedkope groene stroom aan. Om dat bekend te maken, gaven we de branding van de kersverse energieleverancier een duurzame upgrade én verbeterden we de user experience (UX) van de vernieuwde website – check die geïntegreerde prijssimulator!

Branding krijgt groene upgrade

De uitbreiding van het aanbod met groene stroom was voor EnergyVision het ideale moment om zijn corporate branding op te frissen. Het logodesign bleef ongewijzigd, maar het kleurenpalet kreeg een groen accent. Dat is vandaag goed te zien in de nieuwe beelden die we maakten van mensen in een warme, huiselijke omgeving. Groen zet er subtiel de toon. De aangepaste branding werd al toegepast op de laadpalen, en ook de website kreeg een update.

Vernieuwde website in UX-design

De website, die we eerder hadden ontwikkeld, kreeg een stilistische make-over in lijn met de vernieuwde huisstijl. Het design ademt rust en sfeer uit, ook dankzij de beelden, de heldere structuur en de intuïtieve navigatie. We staken veel energie in het creëren van een optimale gebruikerservaring. Met succes. Op vlak van user experience (UX) haalt de site al zijn punten. EnergyVision stond in voor de contentcreatie.

Prijssimulator vergroot usability

Om op een eenvoudige en gebruiksvriendelijke manier inzicht te krijgen in het aantrekkelijke aanbod van de energieleverancier integreerden we een handige prijssimulator in de website. Die leidt potentiële klanten intuïtief via enkele vaste stappen naar hun persoonlijk tarief. Het grote gebruiksgemak en de transparante visualisatie laten niet vermoeden dat de ontwikkeling van deze tool behoorlijk complex was. API koppelingen, datavalidatie, berekeningen, subtotalen, … EnergyVision en onze dev&tech afdeling haalden al hun technische expertise uit de kast en zetten een topresultaat neer.

Launch na persconferentie

 Na een grondige UAT-testing en bijhorende feedback was alles klaar voor een geslaagde release tijdens de persconferentie. En of dit het duurzame imago van EnergyVision een boost gaf!