Van Mossel Mercedes-Benz zet digitaal de deuren open

Hoe je mensen tot in je showroom krijgt in een zeer concurrentiële markt? Door hen letterlijk de weg te wijzen. Voor Van Mossel Mercedes-Benz ontwikkelden we een warme en menselijke onlinemarketingcampagne die de showroom tot bij de potentiële klant brengt.

Persoonlijke aanpak

In een concurrentiële markt volstaan een topproduct en kwalitatieve service niet langer om het verschil te maken. Van Mossel Mercedes-Benz zet daarom hard in op een warme en menselijke aanpak. Naar aanleiding van het autosalon legden we die onderscheidende factor vast op beeld en stuurden het de online wereld in. 

Contentcreatie

We gingen langs op alle 10 vestigingen in Vlaanderen voor een video- en fotoshoot. In een persoonlijke video leidt de vestigingsdirecteur de kijker rond voor een blik achter de schermen. Met de showroom, de werkplaats en de mensen die er werken in de hoofdrol. Zo zetten we het lokale aspect van elke vestiging in de kijker en creëren we een persoonlijke vertrouwensband, waardoor de stap voor zowel de professionele als particuliere klant om langs te komen, kleiner wordt.

Visuele inhoud creëert nog meer impact

Om de posts echt te laten shinen en de emotionele connectie met de klant nog te versterken, voorzien we aantrekkelijke visuele content. Met de clustertopics in het achterhoofd hadden we daartoe een foto- en videoshoot georganiseerd bij Van Mossel-Mercedes in Turnhout. Onze contentcreators hebben vandaag alvast voldoende beeldmateriaal om hun verhalen te illustreren en carrousels en video snippets te maken. 

Performance Max verhoogt zowel de bekendheid als het genereren van leads

Met Performance Max (Pmax), een AI-gestuurd format van Google Ads, geven we de brand awareness ten slotte een extra boost. De digitale campagne richt zich naar verschillende specifieke doelgroepen met als doel via de website een afspraak te maken. Met resultaat! Tijdens de Pmax-campagne steeg het aantal online bezoekers en effectieve contactopnames significant. Van awareness naar leadgeneratie is voor onze digital stars dus maar een kleine stap…

Benieuwd hoe we ook jouw merk online kunnen laten schitteren?

Content met videopower

Voor het AMG Unleashed-event van Van Mossel Knokke-Heist gaven we de campagne een stevige boost op Meta en YouTube. In twee fases – van brede awareness tot hyperlokale zichtbaarheid – zorgden we voor maximale impact.
Met snappy video’s featuring car influencer Rob Van Loock brachten we de pure AMG-vibe tot leven. Het resultaat? Bijna 1 miljoen impressies in 10 dagen en een duidelijke stijging van de showroomtraffic. Slimme targeting + sterke content = volle gas voor resultaat.