Een Europese lijn verzorgingsproducten lanceren op de Chinese markt. Dat vraagt een aanpak op maat. Wij gingen op onderzoek uit en tekenden voor een passende stijl van verpakking tot website.

Creatief concept

Dypcare ontwikkelde een huidverzorgingslijn van vier producten, gericht op vrouwen tussen 25 en 35 jaar: body lotion, tonic, handcrème en micellair water. Voor de lancering van het aanbod op de Chinese markt, met behoud van de Europese uitstraling, ging ons creatief team op zoek naar een concept dat perfect aansluit bij de levensstijl en verwachtingen van de doelgroep.

We vertrokken van een marktstudie en creëerden een passende look & feel in de terrazo stijl.

Mondiale productlancering

Om voeling te krijgen met de Chinese markt en de specifieke doelgroep van het product, voerden we een marktstudie uit. Op basis van de resultaten creëerden we een passende look & feel in de stijl van het Italiaanse terrazzo. De kleurrijke stukjes marmer verwijzen naar de onzuiverheden in de huid, waar de Dypcare producten gericht komaf mee maken. De zachte pastelkleuren staan symbool voor zuiverheid en werkten we uit in verschillende tinten voor meerdere dragers.

Van offline tot online

In een volgende fase was het aan ons packaging team, dat het concept vertaalde naar een bijpassende verpakkingslijn. Een uniforme verpakking die het merk een gezicht geeft, de klant verleidt, zorgt voor herkenbaarheid in de winkelrekken én alle productinfo een plaats geeft. Met een stijlvol webdesign trokken we het verhaal ook online door.