Aan élk nieuw geneesmiddel gaat uitgebreid onderzoek vooraf en dat kan niet zonder gezonde vrijwilligers – pioniers zeg maar. Hoe verlaag je de drempel tot deelname? Met heldere informatie en een duidelijk maatschappelijk doel! Zo lanceerden we voor SGS CPU een volledig nieuwe website met een herkenbaar gezicht.

Nieuwe campagne

SGS CPU organiseert in zijn nieuw hypermodern onderzoekscentrum in Edegem (Antwerpen) studies naar nieuwe geneesmiddelen. Dat doet het in opdracht van farmaceutische en biotechnologische bedrijven. Maar hoe trek je daarvoor de juiste studiedeelnemers aan – pioniers die willen meedoen aan onderzoek naar het geneesmiddel van morgen? Daarvoor ontwikkelden we een gloednieuwe campagne waarin we (letterlijk) tonen dat achter elke patiënt - die een geneesmiddel nodig heeft - een pionier staat. Want zonder gezonde vrijwilligers, geen nieuwe geneesmiddelen.

 

Nieuwe visuals & video

De beelden voor de ‘Achter élk geneesmiddel schuilt een pionier’-campagne werden geshoot in onze studio. Daarbij maakten we van elk model meteen een korte video die ook kan gebruikt worden in verschillende communicatietools. Het principe was telkens hetzelfde: de pionier houdt trots een foto vast van een patiënt wiens toekomst wellicht beter wordt, dankzij zijn deelname aan geneesmiddelenonderzoek.

Nieuwe website

Omdat de huidige website ikbenpionier.be aan een update toe was, maakte SGS CPU van de lancering van de nieuwe campagne gebruik om zich ook online sterker en duidelijker te profileren. We gaven de site een aangepaste look-and-feel en optimaliseerden de user experience. Het design, de structuur, de content… De volledige website kreeg een make-over zodat geïnteresseerde pioniers zich vandaag goed geïnformeerd en overtuigd kandidaat kunnen stellen voor geneesmiddelenonderzoek. Leads sensibiliseren, informeren en converteren? SGS CPU is er helemaal klaar voor.

En dan nog dit…

Ons videoteam maakte met bestaande footage een 'behind the scenes' movie die ook in de website geïntegreerd werd. Daarin legt SGS CPU uit hoe je pionier kan worden en wat de verschillende stappen zijn in een geneesmiddelenonderzoek. Interessant kijkvoer voor wie snel meer te weten wil komen over hoe het eraan toegaat.

De nieuwe campagnebeelden en inspirerende boodschap zullen de zichtbaarheid van SGS CPU gevoelig boosten via diverse kanalen: van advertenties in printmedia tot de diverse social campagne. Iets om in de gaten te houden. Want misschien ben jij wel een pionier?