Hoe geef je je bestaande productcommunicatie een boost? Hoe creëer je meer impact in een b2b-nichemarkt en maak je je doelgroepen duidelijk dat ze met jouw innovatie een stapje voor zijn?

Toen chemicaliënproducent Huntsman bij ons kwam aankloppen om zijn 3D-technologie voor het printen van schoenzolen meer in de picture zetten, gingen wij samen met hen voor de volgende aanpak:

  • Een onderscheidende communicatie met een creatieve insteek om binnen de footwear markt op te vallen.
  • Een campagne met 3 visuals om de verschillende toepassingsmogelijkheden beter te kunnen promoten.
  • Een opgemerkte lancering op SIMAC, een belangrijke vakbeurs voor de footwear industrie.

Bestaande communicatie krijgt update

Chemicaliënproducent Huntsman heeft al enkele jaren een techniek voor het 3D-printen van schoenzolen. Om de wereld (van schoenfabrikanten) daarmee vertrouwd te maken, trokken we alle registers op en stuurden de huidige eenzijdige communicatie een nieuwe richting uit. De campagne focust nu met drie verschillende beelden op de drie markten waarin Huntsman zijn techniek wil promoten: die van de sportschoenen, de casual footwear en de veiligheidsschoenen. Duidelijkheid troef!

Lanceringscampagne

De nieuwe beelden, voorzien van een heldere slogan, werden geïntegreerd in de stand waarmee Huntsman uitpakte op SIMAC. Deze vakbeurs is the place to be om doelgroepen te overtuigen van de specifieke troeven van deze duurzame printtechnologie.

Met een duidelijke boodschap en visuals met stopping power creëerden we vernieuwde aandacht voor een bestaande technologie.

 

 

 

Extra visual in 3D

Speciaal om de kwaliteiten van de 3D-geprinte schoenzolen uit Daltoped® Duralite Energy polyurethaan in de picture te zetten, ontwikkelden we voor Huntsman nog een extra visual. Dat deden we volledig in 3D, met een schoen waarvan de zool de naam van het product vormt. Opnieuw: heldere communicatie die niets aan de verbeelding overlaat.

 

 

 

Ook helder communiceren? …

Bekijk Update 53

Benieuwd naar meer projecten? Download ons Update 53 magazine of vraag hem aan bij je thuis of op kantoor. Laat je inspireren en contacteer ons hoe we jouw merk kunnen versterken.

Ontdek Update 53