Wie de vijf basisassortimenten van Gyproc gebruikt, kiest voor een perfecte afwerking van wanden en plafonds in gipskarton. Om de doe-het-zelver daarvan te overtuigen en hem na een onlinebezoek ook echt naar de winkel te leiden, namen we hem mee op een customer journey. Geen lukraak gekozen traject, maar eentje dat de consument bewust van Awareness over Consideration naar Conversion stuurt.

Conversie via customer journey

Doe-het-zelvers informeren zich steeds vaker op het internet. Daarom focust de ‘Alle vijf’-campagne van Gyproc op onlinecommunicatie. Een grondige zoekwoordenanalyse diende als basis van een Search Engine Advertising (SEA)-campagne. Voor elke fase van de customer journey schreven we doelgerichte mini-advertenties in functie van de juiste keywords. Met als bedoeling de aandacht te trekken (Awareness), Gyproc top of mind te maken (Consideration) en, uiteindelijk, de consument tot een aankoop te verleiden (Conversion). 

Landingspagina met blog

De SEA-campagne stuurt de doe-het-zelver naar een landingspagina. Die single page website toont de ‘vijf van Gyproc’ en hun voordelen, en verwijst bezoekers voor meer info over de verdeelpunten en de demosessies naar de Gyproc-site. Blogberichten met praktische tips, geschreven rond de keywords van de online ads, bieden de doe-het-zelver extra leesvoer en voeden de traffic naar de website en de winkel… Awareness, consideration, conversion!

www.doehetzelfgyproc.be

POS in de winkel

Om de consument niet enkel online maar ook op het winkelpunt te activeren, ontwikkelden we ook displays, wobblers en andere promotietools. Met die evenwichtige mix van online- en offlinecommunicatie overtuigden we zo al heel wat doe-het-zelvers om voor de ‘vijf van Gyproc’ te kiezen.

De SEA-campagne steunt op een grondige zoekwoordenanalyse en neemt de doe-het-zelver mee op een customer journey. Bestemming: kassa.