Facq heeft zijn intranet vernieuwd. Om alle medewerkers daarover te informeren en hen te enthousiasmeren, staken wij de sanitaire specialist een handje toe met een slim concept en heldere communicatie

De uitdaging

Interne communicatie stroomlijnen 

Facq heeft een nieuwe stap gezet in zijn digitale transitie. Met het oog op het stroomlijnen van de interne communicatie en het stimuleren van een duurzame workflow, vormde het zijn bestaande intranet om tot een webapplicatie. Via de app kan iedereen binnen de onderneming voortaan makkelijker en efficiënter de laatste nieuwtjes lezen, documenten terugvinden, met elkaar connecteren en meer. Maar hoe lanceer je zo’n nieuwe app en hoe maak je van je mensen enthousiaste gebruikers? Da’s een kolfje naar onze hand. 

De oplossing

Campagne zet puntjes op de i  

De nieuwe app, die we Inside doopten, helpt medewerkers via hun smartphone de puntjes op de i te zetten. Dat maakt het conceptbeeld waarin we de vier belangrijkste troeven uitspelen meteen duidelijk: Facq Inside is een slim, nuttig, simpel en efficiënt werkinstrument. Via e-mailings, posters, postkaartjes, stickers en andere kanalen brachten we iedereen daarvan op de hoogte. 

Video legt voordelen uit

Het doel van de lanceringscampagne was om op korte tijd zoveel mogelijk medewerkers te overtuigen de app te downloaden. Daarom maakten we ook een landingspagina waarop we alle informatie verzamelden en met een korte, praktische instructievideo de laatste twijfelaars over de streep trokken.

De campagne hielp ons om iedereen op een originele manier in te lichten en te overtuigen de app te gebruiken. 

Resultaat

Iedereen mee Inside

En hoe waren de reacties op de campagne? Heel simpel, die waren positief! Van posters, levensgrootte cut-out, bureau kaarten, stickers tot een e-mailmarketingstrategie, met onze hele resem aan communicatietools overtuigden we een groot deel van de werknemers om meteen na de lancering de Inside app te downloaden. Een campagne die echt de puntjes op de i gezet heeft voor de Facq-werknemers.