ECA kreeg aan het begin van de coronacrisis de vraag van de overheid om chirurgische mondmaskers te maken. De nood was hoog, en dus gooide de producent van autotextiel zich mee in de strijd tegen Covid-19. Om dat aan het publiek bekend te maken, dokterden wij een effectief communicatieplan uit.

Een primeur voor België

In het Oost-Vlaamse Assenede produceert ECA sinds juli chirurgische mondmaskers. Daarvoor zette het Belgische autobekledingsbedrijf een volledig nieuwe afdeling op. Het investeerde in een technologisch innovatief machinepark waarmee het jaarlijks tot 190 miljoen mondmaskers type II en IIR kan maken. ECA was een van de eerste in België die het Europese EN14683: 2019 certificaat kreeg en de ISO 9001: 2015 norm haalde.

Om die prestatie meer weerklank te geven, deed ECA een beroep op onze ‘spindokters’.

Van logo tot website

De nieuwe afdeling voor chirurgische mondmaskers en herbruikbare medische schorten kreeg de naam ECA Med. Wij gaven het beeldmerk een logische vorm en
ontwikkelden de website: een informatieve site, in Nederlands en Engelsdie de expertise van ECA Med bevestigt en een overzicht geeft van zijn productaanbod.

De heldere en conversiegerichte content ondersteunden we visueel met foto’s en een video. Daarvoor hadden we onze foto- en videograaf richting Assenede gestuurd.

Content marketing

Op de sociale media speelden onze digital marketeers de troeven van ECA Med nog meer uit. Met berichten op o.a. LinkedIn zetten we de Belgische kwaliteit van de chirurgische mondmaskers en schorten extra in de kijker. Het is niet uitgesloten dat straks nog andere kanalen zullen worden geactiveerd. Wordt dus vervolgd.

Leaflets voor professionals

Ziekenhuizen, bedrijven en contactberoepen kregen ten slotte ook een leaflet toegestuurd. Daarin vonden ze alle info over het volledige assortiment mondmaskers van ECA Med, inclusief hun nieuwste innovatieve type dat behandeld is met een virusdodend laagje. Meer weten? Kijk op www.ecamed.be.